Україна змусила Чорноморський флот Володимира Путіна піти й допомогла стабілізувати світові ціни на зерно, пише The Telegraph. Як зазначають британські журналісти, чорноморські порти України повернулися до рівня лише на 5% нижчого до початку повномасштабного вторгнення Росії. Нарощувати імпорт українського зерна і підтримувати міжнародну продовольчу безпеку має намір і Китай. Про це заявив глава дипломатії КНР Ван Ї на зустрічі з міністром закордонних справ України Дмитром Кулебою в Гуанчжоу, повідомляє FREEДОМ.
Китай є найбільшим імпортером української сільгосппродукції, заявив Ван Ї на зустрічі з Кулебою. За його словами, у першій половині року обсяг торгівлі між Китаєм і Україною значно зріс.
“Китай продовжить нарощувати імпорт зерна з України й спільно підтримувати безперебійні логістичні канали та міжнародну продовольчу безпеку”, — заявив Ван Ї.
У 2024 році Україна збільшила експорт зерна до приблизно 7 млн тонн на місяць, розповів президент “Української аграрної конфедерації” Леонід Козаченко. 80-85% експорту припадає на Чорноморський “зерновий коридор”. Щомісяця в одеські порти прибувають десятки вантажних суден, які везуть українське зерно в різні країни. Усе це стало можливим завдяки перемозі України в Чорному морі, пише The Telegraph. Результатом стала стабілізація світових цін на зерно. Україні вдалося врятувати світ від продовольчої кризи.
“Безумовно, це дуже полегшує ситуацію в багатьох країнах — африканських, арабських, європейських, — де українська аграрна продукція займає вагому частину. У деяких країнах понад 30% аграрної продукції — українська. Звісно, 2022 року, коли Росія заблокувала чорноморські шляхи постачань, багато країн, до яких йшла більша частина української продукції, опинилися в становищі дуже великого дефіциту продовольства. Зараз цю проблему знято Збройними силами України, які деблокували повністю Чорне море”, — пояснив фінансово-економічний експерт Андрій Новак.
У липні 2023 року Москва оголосила про вихід із зернової угоди й почала масовані обстріли української портової інфраструктури та зерносховищ. Але вже в серпні Україна оголосила про відкриття морського коридору для цивільних суден. У вересні тимчасовим коридором зайшли два перших судна під навантаження зерном. За дев’ять місяців Україна експортувала Чорним морем 500 млн тонн вантажів, повідомили в Адміністрації морських портів України. Одразу після виходу Росії із зернової угоди в Міноборони РФ заявили — розглядатимуть будь-яке судно, що прямує до українських портів, як потенційного перевізника вантажів військового призначення. Тобто військову ціль. Але Сили оборони України, за словами представника Головного управління розвідки Міноборони України Андрія Юсова, значно скоротили сферу впливу російського флоту в Чорному морі. Простіше кажучи — знищили третину кораблів російського Чорноморського флоту.
“Україна — це країна, у якої не було абсолютно ніяких військово-морських сил у Чорному морі, а вона зіткнулася з великими військово-морськими силами. Вони вели асиметричну війну за допомогою безпілотників, відтісняючи Росію все далі на схід”, — з публікації видання The Telegraph.
Після відкриття портів Одеси Україна в рамках програми Grain from Ukraine відправила 25 суден зі 160 тис. тонн агропродукції і нагодувала 12 млн осіб, повідомила в інтерв’ю агентству “Інтерфакс-Україна” заступниця директора Всесвітньої продовольчої програми Маріанна Ворд. Найближчим часом з України поставлять ще 40 тис. тонн сільськогосподарської продукції. Наприклад, до Малайзії та Мозамбіку відправлять вантаж кукурудзи. 18 липня Україна доставила в Палестину 1 тис. тонн пшеничного борошна. Загалом Палестина отримає 7 тис. тонн борошна і 750 тонн олії, розповіли в Міністерстві закордонних справ України.
Читайте також: Море — це економіка України: нову безпекову стратегію проаналізував Риженко