У серпні найвищу увагу глядачів каналу українського іномовлення FREEДOM, орієнтованого на російськомовну аудиторію за кордоном, привернули теми, пов’язані з успішною операцією ЗСУ в Курській області. Відео про різні аспекти курської операції чотири рази потрапляло в тренди російського сегмента YouTube. Сумарні перегляди контенту під брендом FREEДОМ у діджитал у серпні зросли на 37% і становили 259 млн*.
Найбільш популярним відео серпня на YouTube-каналі FREEДОМ став фрагмент інтерв’ю Володимира Зеленського індійським журналістам, в якому президент України зауважив, що ППО Росії сконцентрована довкола дач Путіна. Воно отримало 2,8 млн переглядів, 95,8% — з-за кордону, зокрема:
- 64,8% — з Росії;
- 5,4% — з Узбекистану;
- 5,2% — з Казахстану;
- 2,4% — з Таджикистану.
На другому місці — доповідь головнокомандувача ЗСУ Олександра Сирського президентові України про військову операцію в Курській області РФ та контроль українських сил над 74 населеними пунктами. Відео зібрало 2,6 млн переглядів, 98,2% з-за кордону, з них:
- 74,7% — з Росії;
- 5,2% — з Узбекистану;
- 3,6% — з Казахстану;
- 2,1% — з Таджикистану;
- 1,9% — з Киргизстану.
Випуск проєкту “Антизомбі” про втечу “кадирівців” на Курщині переглянули 1,1 млн разів, з-за кордону — 90,5%:
- з РФ — 58,3%;
- з Казахстану — 6,3%;
- з Узбекистану — 3,1%;
- з Німеччини — 2,4%.
Випуск “Фронт News” про те, як росіяни здаються в полон, отримав 810 тис. переглядів, 80,4% переглядів — з-за кордону:
- 42,8% — з Росії;
- 6,2% — з Казахстану;
- 3,8% — з Узбекистану;
- 3,1% — з Білорусі.
Протягом серпня в тренди російського сегмента YouTube потрапили сюжети FREEДОМ про втечу “кадирівців”, про російських військових, які здаються в полон, заява Олександра Сирського про контроль над однією тисячею квадратних кілометрів Курської області, коментарі жителів Суджі, які говорять, що місцева влада покинула їх, залишивши без засобів до існування.
Також у фокусі уваги глядачів FREEДОМ були заходи до Дня Незалежності України, теми міжнародної підтримки, наприклад, візит прем’єр-міністр Індії Нарендри Моді, успішні спецоперації українців на території країни-агресора, особливо ураження дронами нафтобази у Пролетарську Ростовської області, висвітлення історій російських військовополонених. Зокрема у серпні в ефірі FREEДОМ вийшло ексклюзивне інтерв’ю кореспондента телеканалу Микити Скоблікова з російськими військовополоненими, які здалися в полон під час операції ЗСУ на Курщині й наразі утримуються в спеціальній установі. Більшість з них — солдати строкової служби. 95,9% переглядів розмови — з-за кордону, з яких 73,6% — перегляди з Росії, 3,6% — з Казахстану, 2,5% — з Узбекистану, 2,1% — з Білорусі. Топміста за переглядами: Москва, Санкт-Петербург, Сочі, Нижній Новгород та Єкатеринбург. Загалом інтерв’ю отримало 407 тис. переглядів.
У серпні загальна кількість переглядів контенту під брендом FREEДОМ на різних діджитал-майданчиках ДП “МПІУ” (YouTube, Facebook, Telegram, X, TikTok) та на майданчиках партнерів склала 259,9 млн*, це на 37% більше, ніж у липні. За весь період роботи цей показник досяг 11,2 млрд переглядів.
На тлі інформації про уповільнення роботи YouTube на території РФ, частка YouTube-переглядів FREEДОМ та FREEДОМ.LIVE з Росії залишилася стабільною — 56% (-0,3 в.п., порівняно з липнем), а загальна частка переглядів з-за кордону зросла до 92,4% (+2,3 в.п.). Зокрема у серпні зросли перегляди з Казахстану, Узбекистану та Білорусі, загалом за місяць FREEДОМ та FREEДОМ.LIVE акумулювали 67 млн переглядів у YouTube.
Також, зважаючи на інформацію про підготовку РФ до обмежень роботи YouTube, телеканал FREEДОМ наприкінці липня розпочав інформаційну кампанію в ефірі та на діджитал-майданчиках задля збільшення переглядів прямого ефіру безпосередньо через вебпортал мовника за допомогою VPN-сервісів.
У серпні телеканал FREEДOM отримав подяку від начальника Головного управління розвідки Міністерства оборони України генерал-лейтенанта Кирила Буданова. Очільник української розвідки відзначив значний внесок FREEДОМ у забезпечення ГУР МО ударно-розвідувальними безпілотниками “Сич”.
*Загальні показники на всіх діджитал-майданчиках (YouTube, Facebook, TikTok, Telegram) ДП “МПІУ” та на майданчиках партнерів — українських медіагруп, на яких виходить контент під брендом FREEДОМ.
**Дані наведені в матеріалі станом на 31.08.2024. Джерела даних: аналітичні інструменти діджитал-платформ; Google Analytics; YouTube Studio каналів FREEДОМ та партнерів.