Після початку повномасштабної війни РФ проти України російський персонал продовжує обслуговувати бойову та цивільну авіацію у всьому світі. Західні компанії досі вдаються до послуг російських посередників. Зв’язок країн, що входять до радянського блоку, досі міцний, зокрема щодо обслуговування радянської бойової авіації. Обслуговування цього типу техніки росіянами може призвести до навмисних ушкоджень. Люди, які обслуговують літаки, знають, що авіамашини незабаром потраплять на фронт як постачання Україні від союзників. У зв’язку із цією ситуацією Україна має перейти на сучасні західні F-16 або подібні типи літаків. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив експерт із питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долинце.
Він зазначив, що є велика кількість літаків на світовому ринку, і насамперед це стосується літаків типу F-16, F-15 американського виробництва. Загалом ринок оцінюється у понад 3 000 одиниць. Тому Україні вони цікаві насамперед.
“Також цікаві будуть для ЗСУ французькі літаки Rafale, яких теж достатньо і вони є на озброєнні багатьох армій Європейського Союзу”, — зазначив експерт.
Також він пояснив, що літаки, яких невелика кількість, як Gripen, не підійдуть для української авіації.
“Літак гарний, сучасний, але, на жаль, їх дуже мало випущено. Наприклад, якщо відбувається якась поломка, то у зв’язку з тим, що ринок досить вузький, треба довго чекати на його ремонт або виробництво деталі. Літак зможе повернутися до ладу через місяці, навіть коли поломка нескладна. Це величезні ризики. Якщо ми говоримо про F-16, F-15 — дуже багато країн у світі їх експлуатують, і знайти запчастини можна швидко”, — розповів Долинце.
За його словами, Збройним силам України в майбутньому потрібно буде близько 120-150 нових авіамашин. Один літак бойовий коштує, як правило, 30-50 млн доларів.
“Загалом, якщо ми говоримо про авіабудування, то це, як мінімум, має йтися про кілька ескадрилій сучасних літаків четвертого покоління. Якщо ми говоримо про дрони, то, звичайно, дуже не вистачає дронів середніх і важких, які здатні завдавати ударів по наземних цілях, здатних знищувати повітряні цілі. Але водночас ми повинні розуміти, що на сьогоднішній день можливості дронів досить обмежені для активного ведення саме повітряного бою, для протидії саме винищувачам та ворожій авіації. Тому повністю відмовитись від класичної авіації, найімовірніше, не вийде. Пілот залишатиметься досить важливою людиною у небі”, — підсумував експерт.