Дуже важливе значення для навчання на літаках F-16 є знання англійської мови пілотами. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив капітан 1-го рангу запасу, заступник начальника штабу ВМС ЗС України (2004-2020 рр.) Андрій Риженко.
Російські так звані “воєнкори” поширюють інформацію про те, що вивчення англійської мови українськими пілотами потрібне не для навчання на літаках F-16, а зовсім для інших цілей — участі на боці США, наприклад у Сирії.
“Росіяни не мають жодного уявлення про порядок передачі такої техніки Сполученими Штатами Америки взагалі, тому вони так і говорять. Я так розумію, вони не мають уявлення про вимоги до цього процесу, який значно складніший, ніж, скажімо, сісти в літак і прилетіти на територію іншої країни. Система підготовки льотчиків теж значно відрізняється від радянської системи, яка досі використовується в Російській Федерації. Звісно, система управління польотами вона теж абсолютно зовсім інша, тому для того, щоб таке рішення ухвалили, знадобилося дуже багато узгоджень, визначення ресурсу, хто оплачуватиме ці літаки та підготовку”, — зауважив Риженко.
За його словами, літак F-16 — дуже поширений у світі, і школи з підготовки пілотів у США фактично заблоковані на довгі місяці вперед.
“Англійська мова є основною для підготовки льотчиків, вимоги до льотчиків з англійської мови — дуже високі. Я пам’ятаю, коли вперше потрапив до Сполучених Штатів у 1996 році, то з країн, які зараз є членами НАТО, наприклад, та ж сама Румунія, найбільше на навчанні на мовних курсах в Америці було льотчиків. Вимоги до них дуже високі. До моменту, поки льотчики не знатимуть мову на потрібному рівні, вони не будуть відправлені на навчання”, — пояснив експерт.
Риженко заявив, що якщо льотчик має великий практичний і бойовий досвід, володіє англійською мовою на достатньому рівні, то процес його навчання займе чотири місяці.
“Якщо досвіду небагато, але є мова, — потрібен рік. Це що стосується льотчика, але ще потрібні аеродроми. Аеродромам необхідний персонал, який буде обслуговувати ці літаки на землі, на аеродромах потрібна зброя, запасні частини, система повного логістичного забезпечення, регламентні роботи”, — додав він.
Загалом, за його словами, підготовка до передачі Україні літаків F-16 — дуже серйозний і дорогий проект.
Читайте також: Шість F-16 на лінії фронту протяжністю 1300 км зможуть виконувати тільки розвідку — коментар авіаційного експерта
Нагадаємо, у липні журнал Politico повідомив, що коаліція з 11 країн на чолі з Данією і Нідерландами готова розпочати навчання українських пілотів управлінню винищувачами F-16, але не може цього зробити без офіційного дозволу США. 9 серпня заступниця прессекретаря Пентагону Сабріна Сінгх заявила, що президент Джо Байден дав дозвіл на підготовку українських льотчиків.