В умовах скорочення грошового потоку росіяни намагаються об’єднувати прагматичні військові та ідеологічні цілі. Запуск окупантами залізничного сполучення на окупованій частині півдня є прикладом такого підходу. Такою думкою в ефірі FREEДОМ поділився експерт з питань національної безпеки Іван Варченко, коментуючи слова радника міського голови Маріуполя Петра Андрющенка про те, що росіяни тепер можуть користуватися залізницею від Волновахи (Донецька обл.) до Мелітополя (Запорізька обл.).
Гість ефіру пояснює: з одного боку, окупанти намагаються створювати пропагандистську картинку розвитку окупованих територій із багатомільярдними інвестиціями, з іншого — їм справді необхідно розв’язувати питання логістики як обов’язкової умови для успішних операцій.
“І, звичайно, головне в цьому — комунікації, дороги, зокрема залізниці. Так, зрозуміло, що їм щодня все важче це робити, оскільки грошей немає, оскільки українські Сили оборони з кожним днем збільшують радіус ефективності дії своєї зброї відплати… А російської корупції ніхто не скасовував. І ми розуміємо, що кожен проєкт, який реалізується на окупованих територіях, це той проєкт, який коштує в рази більше, ніж він коштував би для будь-якої цивілізованої держави, оскільки російська корупція, звичайно, потребує все більших і більших ресурсів… Але вони змушені це робити, об’єднувати й прагматичні інтереси, й ідеологічні”, — коментує експерт із питань нацбезпеки.
Водночас він упевнений, що це залізничне сполучення не розв’яже проблем російських окупантів.
“Нічого особливо серйозного залізниця “Волноваха — Мелітополь”, звичайно ж, вирішити не може. Щоб забезпечити логістику всіх російських окупаційних військ на цій території, потрібні десятки подібних проєктів, чого, звичайно ж, російська економіка не може собі дозволити. А те, що вона собі дозволить, обов’язково дістане HIMARS наших партнерів в українських руках або наша українська зброя, яка у нас точно стає більшою та надійнішою”, — підсумував Іван Варченко.
Читайте також: Після Вугледара окупанти можуть різко активізувати бойові дії на Запорізькому напрямку, — Снєгирьов
Нагадаємо, раніше військовий експерт Владислав Селезньов висловив думку, що дорога, якою окупанти з’єднали Ростов-на-Дону з окупованим містом Маріуполь Донецької області, дозволить забезпечити ресурси, можливо, для масштабування дій у Донецькій та Запорізькій областях.