Україна може експортувати аграрну продукцію морем без участі Росії у зерновій угоді та робить це впевнено. Збільшення обсягів експорту “зерновим коридором” у Чорному морі можливе та необхідне. Про це у прямому ефірі телеканалу FREEДОМ заявив голова громадської організації “Українська аграрна асамблея” Олександр Гапон.
“Його можна збільшити до 6 млн тонн [на місяць]. Це якщо ми говоримо про мирний час. На сьогодні, якщо навіть щомісяця ми експортуватимемо хоча б близько 1,5 млн тонн, ми триматимемо хоча б якимось чином марку в грошовому відношенні, у грошовому балансі”, — зазначив він.
Водночас гість ефіру наголосив, що залізничні маршрути теж необхідні. Насамперед через ті ризики, які створює чи може створити Росія для українського експорту в Чорному морі. Проте, як каже Гапон, одна лише залізниця не впорається з обсягами українського аграрного експорту. Навіть коли буде збудовано вузьку залізничну колію, як у Європі, щоб уникнути додаткової перевалки.
“Ми прагнемо, щоб після закінчення воєнних дій відновити 70 млн тонн на рік, а планували вийти на 100 млн тонн. Ми, звичайно ж, не зможемо це зробити залізницею… Ми таким чином самі собі збільшуватимемо ставки з експорту, транзиту, логістики. Тому Чорноморський “зерновий коридор” потрібний як повітря для наших сільгоспвиробників. Ми говоримо не лише про постачання — ми говоримо про перероблення. Це те, до чого ми хочемо прийти — до перероблення, щоб основною частиною експорту в нас ставало перероблення. Тобто масло, шрот, борошно, крупи тощо. Навіть готовий хліб, хлібобулочні вироби, які мають недовгий термін зберігання. Це те, що робить зараз Європа, та те, на чому заробляється додана вартість. Нам треба це робити. Це також експортуватиметься Чорноморським зерновим шляхом”, — заявив Олександр Гапон.
Читайте також: Україна нарощує експорт зерна без участі Росії: деталі та прогнози (ВІДЕО)
Нагадаємо, тимчасовим українським коридором у Чорному морі вже експортовано понад 1,3 млн тонн української агропродукції та інших вантажів.