Українські водії понад 10 днів залишаються заблокованими на польському кордоні. Вбік Ягодина черга розтягнулася на понад 30 км, вбік Рави Руської — понад 10 км, убік Краківця — понад 16 кілометрів. Про це сьогодні, 19 листопада, повідомив віцепрем’єр-міністр з відновлення України — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков, інформує FREEДОМ.
За його словами, Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури спільно з профільними асоціаціями та перевізниками створило Штаб допомоги українським водіям.
“Його ключова задача — забезпечити наших людей їжею, питною водою, медикаментами та пальним. За кожним з трьох пунктів перетину кордону закріплений координатор, який збирає потреби та знаходиться на постійному звʼязку з водіями. Також цілодобово працює гаряча лінія Укртрансбезпеки +38 (067) 120 0483”, — написав Кубраков у Facebook.
Він також повідомив, що на кордоні працює ініціативна команда, яка має 11 тис. наборів для харчування, питну воду та необхідні ліки. Додаткові потреби можна вказати через гугл-форму.
Крім того, Кубраков поінформував, що міністерство спільно з профільними відомствами сприятиме евакуації водіїв на територію України, якщо виникатиме така потреба. Працюватиме Штаб допоки кордон не буде розблокований та стабільність руху через пункти пропуску не буде відновлена, резюмував міністр.
Читайте також: Протест перевізників має значні наслідки: про ситуацію на польсько-українському кордоні розповіли в Єврокомісії
Нагадаємо, з 6 листопада триває протест польських перевізників, які блокують рух вантажного транспорту на польсько-українському кордоні. Страйк призвів до повної зупинки руху на трьох прикордонних пунктах: “Дорогуськ — Ягодин”, “Корчова — Краковець” і “Гребене — Рава-Руська”. Протестувальники пропускають лише одну вантажівку на годину, виняток — фури з гуманітарною допомогою та військовою технікою, які пропускають без перебоїв. У результаті на кордоні утворилися величезні затори.
Польські блокувальники висунули шість вимог:
- повернення дозволів для українських перевізників;
- посилення вимог перевезень у рамках ЄКМТ (сертифікатів Європейської конференції міністрів транспорту);
- заборона реєстрації в Польщі компаній із капіталом з-за меж ЄС;
- отримання доступу до української системи “Шлях”;
- окремі черги для машин з ЄС у системі “єЧерга”;
- виділення окремих черг для порожніх авто.