Зерновий коридор працює та його безпеку відзначено страховими компаніями. Про це сьогодні, 16 серпня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин.
Він зазначив, що зерновий коридор проходить територіальними водами європейських партнерів України.
“Тобто потрібно розуміти, що він трішечки довший, ніж традиційно був до активної фази бойових дій. Але з іншого боку, він захищений територіальними водами наших партнерів — Румунії, Болгарії, Туреччини”, — сказав економіст.
Пендзин наголосив: проблема полягає в тому, що росіяни б’ють по припортовій інфраструктурі, яка забезпечує проходження кораблів, заповнення трюмів вантажами, проведення капітального або поточного ремонту кораблів під час стоянки в портах. Це говорить про необхідність серйозного поліпшення протиповітряної оборони та встановлення відповідних систем, щоб убезпечити кораблі, які приходять в українські порти, від прильоту російських ракет.
“Коридор працює, він досить безпечний. Ба більше, на це відреагували навіть страхові компанії. Вони зменшили страховий внесок для кораблів, які йдуть цим коридором. На сьогодні, ось дивіться, за час роботи цього коридору ми з вами не чули жодної серйозної НП, пов’язаної з проходженням кораблів цим коридором. Тобто він насправді досить безпечний. До речі, ще раз повторюю, це відзначено й страховими компаніями. Головна проблема — це сьогодні захистити українські порти від прильоту російських ракет. Якщо це вдасться зробити в повному обсязі, я думаю, що 60 млн тонн вантажів — це точно не той рубіж, який є критичним. Він буде перевиконаний і буде природно збільшуватися”, — вважає економіст.
Читайте також: Зерновим морським коридором скористалися вже 2 300 суден, — речник ВМС ЗС України
Раніше доктор економічних наук Ярослав Жаліло розповів, що можливості проходу комерційних суден Чорним морем вдалося істотно розширити завдяки діям Сил оборони України за підтримки міжнародних структур у сфері безпеки.