У Росії пілотам “Аерофлоту” дозволили відключати гальма під час польотів. Річ у тім, що авіакомпанія не може замінити агрегати, що вийшли з ладу, повідомляє FREEДОМ.
Так, станом на 31 липня 2023 року з деактивованими гальмами літали щонайменше 9 літаків “Аерофлоту”:
- Boeing 777 — 5 літаків;
- Airbus A321 — 2 літаки;
- Airbus A320;
- Airbus A330.
“Повітряне судно матиме тенденцію до розвороту в бік. Звертайте увагу на цей факт, особливо під час посадки на мокру злітно-посадкову смугу (ЗПС) з боковим вітром”, — написано в бюлетені з безпеки польотів “Аерофлоту”.
Ще у вересні 2022 року Міжнародна організація цивільної авіації, оцінюючи безпеку польотів, позначила Росію червоним прапорцем поряд із Ліберією і Бутаном.
“Аерофлот” не вперше відходить від міжнародних стандартів безпеки польотів. У березні 2022 року всім старшим бортпровідникам заборонили вносити будь-які зауваження щодо обладнання салону до бортового журналу без узгодження з командиром повітряного судна.
“Це була масова розсилка всім старшим бортпровідникам, в якій йшлося про те, що будь-яке поламання, з якою ви зіштовхнетеся під час рейсу, ви до CLB (бортового журналу, — ред.) не вносите, а усно говорите, що і де не так. Відповідно, якщо запчастини немає, щоб борт на бетон не садити, літак міг полетіти з несправністю, зокрема досить серйозною”, — розповів колишній співробітник “Аерофлоту” в інтерв’ю виданню “Проект”.
Погіршення стану російської цивільної авіації пов’язане з різким скороченням витрат на обслуговування і ремонт літаків. Наприклад, 2021 року “Аерофлот” витрачав близько 20 млрд руб. (207 млн дол.). А 2022 року — менше ніж 4 млрд руб. (41 млн дол.), пише видання The Moscow Times. І, звісно, все це результат санкцій Євросоюзу, США і Великої Британії щодо країни-агресора. Так, виробники Boeing і Airbus припинили постачання запчастин, припинили техобслуговування і підтримку російських авіаліній. Крім того, було розірвано договори лізингу.
“До початку війни в Росії експлуатувалося 1,2 тис. літаків і понад 60% з них були іноземними. При цьому саме іноземні судна забезпечували близько 95% трафіку. Після початку війни та запровадження санкцій 78 іноземних літаків російських авіакомпаній одразу заарештували за кордоном. Через брак деталей і дозволених маршрутів безліч іноземних літаків, що залишилися в Росії, простоюють. Мінтранс очікує, що до 2025 року до третини наявного іноземного авіапарку буде канібалізовано (розібрано на запчастини, — ред.)”, — з публікації видання “Проект”.
Розібрали на запчастини в “Аерофлоті” вже щонайменше 25 бортів. Активно використовує Росія і схеми сірого імпорту. Цього року в РФ ввезли запчастини для іноземних літаків щонайменше на 171 млн дол., з’ясувала “Верстка”. Ось тільки французьких, німецьких і американських постачальників Росія змінила на компанії з Китаю, Об’єднаних Арабських Еміратів (ОАЕ), Узбекистану, Таджикистану і Киргизстану. Наприклад, компанія-посередник “Протектор”, у 2023 році ввезла в Російську федерацію 6 літакових двигунів для Boeing 767, Boeing 737 і Airbus A320.
“Якісь запчастини неоригінальні. Мінтранс і росавіація дозволили використовувати неоригінальні запчастини. Ті санкції, з якими зіткнулася російська цивільна авіація, не було ніколи і ніде”, — розповів російський льотчик Андрій Литвинов.
Що ж до обіцянок російського уряду виробляти вітчизняні літаки, то і в цьому питанні експерти налаштовані скептично.
“На те, щоб випустити ту кількість літаків, яка є зараз, знадобиться 30 років. За часів Радянського Союзу на цивільну авіацію працювало близько 15 підприємств. Усе це було знищено”, — додав Литвинов.
Експерти Oliver Wyman прогнозують, що до 2026 року Росія ризикує втратити половину своїх лайнерів.
Читайте також: Санкції проти РФ: детально про наслідки для авторинку (ВІДЕО)