Цивільна авіація РФ у 2021 році мала близько 1 100 літаків — переважно Boeing і Airbus. Робочих одиниць було приблизно 800 штук, решта пішла на запчастини у 2022-2023 роках, щоб мати доступ до комплектуючих в умовах санкцій. Про це сьогодні, 30 грудня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів авіаційний експерт, колишній інженер-випробувач конструкторського бюро “Антонов” Костянтин Криволап.
“Підсумки невтішні. Порівняємо не з минулим роком, а з позаминулим: наприкінці 2021 року за бухгалтерським обліком вони мали 1 100 літаків, можливо, 1 200 із дрібними, які літають на півночі й за полярним колом, із них літаків Boeing і Airbus — 800 за тим самим бухгалтерським обліком. Але пізніше з’ясувалося, що насправді робочих літаків — близько 725 штук. І ось ця різниця — пішла на канібалізм”, — сказав він.
Експерт наголосив, що в Росії за 2022 і 2023 роки “з’їли” 30% від початкової кількості літаків у процентному співвідношенні.
“Ці літаки були не найстаріші. Середній вік Boeing і Airbus у Росії близько 10 років. Це означає, що це були ще не старі літаки для цивільних перевезень. А тепер у них залишилося фактично близько 500 літаків Boeing і Airbus. А ці літаки перевозили 80% пасажирів по всій Росії. Тому так, обсяги перевезень значно впали, вони впали, тому що їм фактично нема на чому літати”, — пояснив Костянтин Криволап.
Читайте також: Санкції призводять до краху авіаційного сектору Росії — подробиці (ВІДЕО)