Архізавдання країни-агресора — виховання міфічного образу “священної війни”, — Лазаренко про пропаганду серед дітей РФ

Олексій Лазаренко. Скріншот: uatv.ua

Росія інтерпретує на пропагандистській основі міжнародні права дітей. Конкретики в забезпеченні прав дітей немає. У “патріотичному” вихованні російських дітей основним є наратив “священної війни”. Таку думку сьогодні, 7 грудня, в ефірі телеканалу FREEДОМ висловив віцепрезидент Всеукраїнської фундації “Захист прав дітей”, кандидат педагогічних наук Олексій Лазаренко.

Він зазначив, що пропаганда в цьому контексті — це одна з інформаційних політик держави-агресора.

“Що раніше людині ці ази якоїсь політики вводяться, то легше цій людині сприймати всю маячню і маразм, який навколо тебе. Завжди можна сказати, що все, що тут навколо тебе — це через те, що хтось не хоче, щоб ти добре жив. Держава старається, допомагає, вчить, розповідає. Це перше. Друге — якщо в держави немає певної політики і погляду в майбутнє, вона повертається кудись назад. Наратив тієї “священної війни”, яку начебто вів тоді Радянський Союз, і героїзація, і виховання просто міфічного образу — це теж архізавдання держави-агресора, тому що завжди можна обґрунтувати ті чи інші завдання агресивної війни, сказавши, що ці цінності, які в нас є, зараз руйнуються і їх треба захищати”, — каже Лазаренко.

І третя частина — цінності.

“Виховання — це насамперед принципи, ціннісні орієнтації, формування поведінки. Це три кити, на яких тримається дитяче виховання і педагогіка загалом. Прищеплення ціннісних орієнтацій дитині починається ще в ранньому віці. Від того, які ціннісні орієнтації прищеплені дитині, держава-агресор Росія вважає, що ціннісні орієнтації мають бути саме такі”, — сказав кандидат педагогічних наук.

За його словами, міжнародна спільнота вже давним-давно перейшла до прав людини четвертого покоління, якщо говорити про ЛГБТ і взагалі про якісь інші тенденції у світі.

“Якщо говорити про те, що гаджети і мобільні телефони — це шкода, то можна знайти дві позиції. З одного боку, так, справді, якщо дитина весь час сидітиме і буде зайнятою тільки тим, що користуватися телефоном і не робити якихось інших справ, не отримувати іншої інформації, не розвиватися в інший спосіб — читати книжки, ходити до театрів, спілкуватися з однолітками, — це теж погано. Тобто тоді, коли спеціально перегинається це поняття і на межі того, що добре, а що погано ухвалюються рішення на рівні державної політики, це вже загрожує тим, що на біле можна сказати чорне, на чорне можна сказати біле”, — резюмував Олексій Лазаренко.

Читайте також: Підготовка майбутніх солдатів путінського режиму: адвокатка розповіла про мілітаризацію українських дітей на ТОТ

Як повідомлялося раніше, патріотичний рух “Орлята России”, який спочатку створювали для учнів молодшої школи, впроваджуватимуть і в дошкільних установах у РФ. На нову “піонерію” з бюджету виділили в 5 разів більше, ніж на виробництво ліків.

Прямий ефір