Держави, які запропонували Україні допомогу в організації альтернативних маршрутів експорту зерна, як, наприклад, Хорватія, заслуговують на вдячність за свою позицію. Але є економічні чинники: транспортування до європейських портів вартує дуже дорого. Про це сьогодні, 2 серпня, сказав заступник голови Всеукраїнської аграрної ради Денис Марчук у прямому ефірі телеканалу FREEДОМ.
“На сьогодні експортувати до Адріатики з території України — це дуже дорого. На тонні це коштуватиме понад 110-120 дол., а ціна на зернові — близько 220-250 дол. за тонну. Тобто, якщо ми експортуватимемо у цьому напрямку, то фактично товаровиробникам ще потрібно буде доплачувати для того, щоб туди доїхати. Тому поки не буде економічного обґрунтування показників, які б давали нам можливість здійснювати експорт чи через Литву, Латвію чи через Хорватію, чи через Італію, Нідерланди, Німеччину, цього не відбуватиметься”, — пояснив заступник голови Всеукраїнської аграрної ради.
Саме тому українські аграрії звернулися до Європейської комісії як до найвищого органу виконавчої влади Євросоюзу з пропозицією про компенсацію перевізникам українського зерна.
“Від Міністерства аграрної політики, від головних аграрних асоціацій України, зокрема від Всеукраїнської аграрної ради, було надіслано листи до Європейської комісії з пропозицією розглянути можливість часткової компенсації перевізникам зернових, які могли б покращити ситуацію з експортом, використовуючи далекі порти Європейського Союзу… Потрібно зараз розмовляти з Європейською комісією про можливість пошуку грошей, щоб допомогти забезпечити продовольчу безпеку та своєчасне постачання українського продовольства. Плюс допомогти Україні у критичній ситуації, коли заблоковано чорноморські порти, вихід із Чорного моря”, — вважає Денис Марчук.
Читайте також: “Зерновий коридор” не працює майже місяць — наслідки