Російський авіапарк до 2030 року літати вже не зможе — розбір економіста

Приземлення російського літака в полі. Скріншот: РИА Новости

Імпортозаміщення, яке Кремль обіцяв російським громадянам, провалилося. Про це сьогодні, 16 серпня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин.

Відразу після початку повномасштабної війни російська влада пообіцяла своїм громадянам, що за кілька років західні літаки неодмінно будуть замінені російськими аналогами. У підсумку парк західних літаків зношується, а замінити їх нічим.

Економіст наголосив, що за останні десятиліття весь світ ішов шляхом досить просунутої глобалізації.

“На сьогоднішній момент по суті немає жодної країни, яка в змозі від болта до кінцевого виробу виробити високотехнологічну продукцію. Коли ми говоримо про Сполучені Штати Америки, ми чомусь весь час забуваємо, що досить велика кількість коопераційних зв’язків та постачальників у них знаходиться за межами США. Найголовніша частина, яка точно на сьогодні не розміщена в тих же Сполучених Штатах Америки, — це системи мікрочипів, це виробництво комп’ютерних систем, які потребують досить високої частки витрат ручної праці”, — зазначив Пендзин.

Щодо Російської Федерації, то вона свого часу активно закуповувала літаки іноземних виробників, насамперед Airbus та Boeing, також у країні створювалася ремонтна база за активної участі фірм-виробників.

“Ті заводи, які здійснювали обслуговування російської техніки, вони зупинилися на момент 24 лютого 2022 року. Тобто вся інтелектуальна база, всі нововведення, всі зміни в технічну документацію, все програмне забезпечення на той момент припинилося в оновленні. Найцікавіше те, що було накладено санкційні обмеження на постачання компонентів. А дуже багато на сьогодні блоків загалом невідтворювані на території Російської Федерації”, — сказав Пендзин.

Крім того, за його словами, ідеї щодо випуску досить великої кількості літаків російського виробництва впираються у неможливість відтворення низки блоків, без яких вони не злетять.

“Тому ситуація, про яку ми говоримо, насправді веде до того, що до 2030 року весь той парк, який сьогодні ще літає, літати вже не буде. А замістити? Ну, росіянам реально нічим, тому що ті літаки, які виготовлялися за часів Радянського Союзу, вони технологічно не просто відстали, це кам’яний вік”, — сказав економіст.

Він також констатував, що йдеться і про безпеку польотів, яку неможливо забезпечити за допомогою “авіаційного канібалізму”.

“Заводи-виробники у зв’язку із санкційними обмеженнями зняли відповідальність на безпеку польотів у Російській Федерації. А якщо ми припускаємо, що обізнані про розміри цієї країни, то ми розуміємо: без авіаційного транспорту технологічно забезпечити швидку комунікацію, швидку доставку, швидке пересування людей, транспортування літерних вантажів, неможливо. Тому в цій ситуації, так, я думаю, що у Росії дуже серйозні проблеми, і вони щороку будуть дуже серйозно наростати”, — сказав Пендзин. 

Читайте також: У Росії є складнощі навіть із виробництвом підшипників: про проблеми в російській авіації розповів експерт

Прямий ефір