Близько 200 танкерів нині йдуть без зазначення кінцевого порту прибуття, а то й узагалі вимикають передавальні пристрої, що дають змогу відстежувати їхнє місце розташування. Така ситуація стала настільки загрозливою, що до санкцій проти такого роду “летючих голландців” долучаються навіть досить лояльні до кремлівського режиму держави, зокрема Об’єднані Арабські Емірати, не кажучи вже про держави Британської Співдружності та Сполучених Штатів. Про це сьогодні, 6 серпня, в ефірі телеканалу FREEДОМ повідомив директор спеціальних проєктів Науково-технічного центру “Психея” Геннадій Рябцев.
За його словами, понад 50 світових страховиків, які забезпечують безпеку руху суден світовим океаном, перебувають під санкціями через допомогу російському тіньовому флоту. Також під санкціями — близько 60 танкерів.
“Звичайно ж, цього недостатньо для того, щоб припинити діяльність такого тіньового флоту, тому що далеко не всі танкери йдуть у порт того ж таки Китаю або Індії, які дуже педантично ставляться до безпеки морських перевезень. Ціла низка танкерів іде в держави Латинської Америки, Африки, там значно менше звертають увагу на те, чи застраховано вантаж, у кого саме застраховано і чи дотримуються перевізники вимог безпеки”, — зауважив Рябцев.
Він звернув увагу, що ще рік тому багато спостерігачів, побачивши швидке збільшення тіньового флоту у РФ, хапалися за голову.
“Зараз ті заходи, які запроваджують проти компаній-“одноденок”, проти тіньового флоту потроху, але починають давати свої плоди. На превеликий жаль, як для України, так і для її союзників цей рух дуже повільний, і дуже важливо наразі докладати всіх необхідних зусиль для того, щоб присікти діяльність небезпечних для довкілля суден, які зараз заполонили світовий океан і які розвозять по всьому світу російську нафту, наповнюючи таким чином федеральний бюджет Російської Федерації, третина з якого спрямовується на війну з Україною”, — констатував експерт.
Читайте також: Тільки у Британії є можливості посилити тиск на тіньовий флот РФ, — Закревський
Нагадаємо, Європа погодила нові кроки проти російського нафтового тіньового флоту. Жорсткі заходи щодо боротьби з російськими танкерами, які використовуються для обходу санкцій, схвалили 44 держави.