Удари по ближніх і далеких військових аеродромах противника, завдані останнім часом, безумовно, обмежують російські можливості. Тому такі удари конче необхідні. Таку думку висловив військовий експерт, учасник миротворчих місій у Косово та Іраку Сергій Грабський в ефірі FREEДОМ.
Коментуючи удари по аеродромах стратегічної авіації РФ, він наголосив, що пошкодження будь-якого літака знижує ударну можливість повітряного угруповання стратегічних бомбардувальників.
“Будь-який удар, який завдається по стратегічному аеродрому, потребує негайної реакції. Ця реакція може бути пов’язана з тим, що необхідно переглянути технічний стан повітряних суден, які потрапили під “роздачу”, оцінити якість та дієвість чи здатність до експлуатації злітно-посадкової смуги, оцінити навігаційне обладнання та інші види та засоби забезпечення польотів”, — пояснює Грабський.
Крім того, як наголошує гість ефіру, противник має досить серйозні проблеми зі зношеністю авіаційного парку.
“Противник не має змоги будувати нові літаки Ту-95, Ту-160, бо вони з часів Радянського Союзу не оновлювалися та не будувалися. Тому кожен удар, кожен вивід з ладу хоча б однієї такої машини — вже дуже серйозна проблема для противника. Крім того, зношеність літакового парку дуже висока, і це також впливає на вогневу міць противника, тому що вони змушені використовувати при кожній атаці досить обмежену кількість ракет та інших ударних засобів”, — каже військовий експерт.
Водночас він наголосив, що поодиноких ударів, щоб запобігти ракетним атакам по Україні, недостатньо.
“Тим не менш, знаєте, крапля камінь точить. Тому постійне та послідовне завдання ударів по цих аеродромах відіграє дуже важливу роль у нашому протистоянні з російськими окупантами”, — додав Грабський.
Коментуючи удари по ближніх військових аеродромах РФ, військовий експерт наголосив, що Україна могла б зачистити від російської авіації весь тимчасово окупований Крим, питання лише у кількості ударних засобів, які отримує від партнерів. Також, за його словами, удари по ближніх аеродромах змушують противника переносити їх углиб своєї території.
“Це на сьогоднішній день один з найбільш ефективних способів впливу на російську авіацію”, — вважає гість ефіру.
Проте, додає він, перемоги у повітрі це Україні не дасть.
“На жаль, це екстенсивний спосіб боротьби з російською авіацією, бо абсолютну перемогу може дати лише перевага у повітрі. Хоч би як ми хотіли, як би ми близько не ризикували підводити бойові розрахунки Сил протиповітряної оборони до лінії фронту, цього все одно буде недостатньо. Найпростіший приклад. Навіть якщо ми припустимо, що кудись до лінії фронту — що досить неймовірно — буде висунуто систему IRIS-T, і їй завдаватимуться удари, то дальність дії цієї системи — 40 км, а бомби [противником] запускаються з відстані 70 км. Тобто відтягування російської авіації від лінії фронту лише дозволяє засікти зліт авіації та спробувати розосередити наші підрозділи на загрозливих напрямках. Без переваги в повітрі говорити про можливість подолання цієї загрози, цієї великої проблеми досить складно”, — пояснив Сергій Грабський.
Читайте також: У Росії майже не залишилося авіабаз, де можна сховати стратегічну авіацію, — Мусієнко