Росія не може будувати стратегічні літаки — подробиці від Храпчинського

Стратегічний бомбардувальник Ту-22М3. Фото: mil.in.ua

У Росії немає можливості будувати стратегічні літаки. Про це сьогодні, 26 липня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів авіаційний експерт, заступник директора української компанії з виробництва систем радіоелектронної боротьби (РЕБ) Анатолій Храпчинський.

Він зазначив, що РФ може виробляти деяку кількість транспортних літаків.

“Ми бачимо це навіть за повідомленнями про Іл-76. Але, з усім тим, бачимо, які наслідки. Навіть підшипники вони намагаються десь там купити неякісні для того, щоб ставити на свої літаки. Якщо ми говоримо про тактичну авіацію — це літаки класу Су-34, Су-35, Су-30, то тут Росія на своїх потужностях заводу “Сухого” — це один з основних заводів, який розташований у Комсомольську-на-Амурі, здатна виробляти близько шести літаків на рік”, — сказав Храпчинський.

Авіаексперт звернув увагу, що раніше Росія активно заявляла про передачу нових літаків на баланс Повітряно-космічних сил, проте йшлося про контракти, що були підписані у 2018-2019 роках.

“Якщо ми говоримо про стратегічну авіацію, то тут дуже проблематична ситуація в Російській Федерації, тому що стратегічні літаки Росія будувати не може. Втрачено технологію виробництва Ту-22М3, втрачено можливість виробництва деяких компонентів для літаків Ту-160. Те, що ми бачили чотири літаки — це була глибока модернізація старого парку та спроба видати це за виробництво нових літаків із наявних нібито деталей, які залишилися від Радянського Союзу. Тому загалом, якщо говорити про виробництво літаків, то у Росії потенціал такий, що вона більше втрачає, ніж виробляє”, — сказав він.

За словами Храпчинського, у РФ є досить хороший ресурс, тому що вона виробила достатню кількість літаків до повномасштабного вторгнення в Україну.

“Але, з усім тим, слід звернути увагу, що саме такі проблеми з підшипниками, з компонентами, то якщо ми говоримо про авіоніку більшості сучасних російських літаків, то вона в прямому сенсі слова напхана західними компонентами. І без цих західних компонентів більшість літаків Російської Федерації піднятися в повітря не можуть. Для прикладу: близько 30 Су-35 стоїть на авіазаводі в Комсомольську-на-Амурі, які не можуть піднятися через відсутність певного переліку компонентів, які б допомогли цьому літаку виконувати бойові дії. Тобто літак вони не можуть ні комусь продати, ні передати навіть на баланс повітряних сил”, — сказав експерт.

Читайте також: Неякісні компоненти призвели до втрати низки літаків Іл-76 у Росії — що відомо (ВІДЕО)

Раніше Храпчинський розповів, що проблеми з технічним станом літаків у російській авіації виникають дедалі частіше через дію санкцій та обмеженість власного виробництва.

Прямий ефір