“Посейдон” видивляється “жирну” ціль — робота українських пілотів біля Часового Яру (ВІДЕО)

Дрони кіпрського виробництва, практично непомітні для радарів противника, працюють на Бахмутському напрямку. Безпілотний літальний апарат (БпЛА) “Посейдон” — розвідник нового типу з високими показниками льотного часу, ефективним захистом проти засобів радіоелектронної боротьби противника та камерами, що мають 20-кратний зум. Це допомагає Збройним силам України досягати результату з ліквідації окупантів на одному з найскладніших напрямків у Донецькій області, повідомляє FREEДОМ.

“Посейдон” використовується на Бахмутському напрямку, зокрема, в небі над Часовим Яром. Цей безпілотник — збірна конструкція, перед кожним польотом її тестують, щоб “Посейдон” точно виконував усі команди пілота в небі. На процес складання та калібрування йде близько пів години. Безпілотник важить приблизно 20 кг та може нести ще до трьох кілограмів. Але українські військовослужбовці використовують його переважно не для скидів, а для спостереження за противником.

Керувати “Посейдоном” непросто. Розрахунок пілотів пройшов шеститижневі курси, де тренувався на навчальних моделях.

“Літає на відстань 150 км — це загальний шлях, який може пройти. Від тебе він може десь 50 км відлетіти. Працює приблизно дві години. Злітає він як квадрокоптер — вертикально. Підіймається на певну висоту, включається круїзний двигун, і далі летить як літак. Посадка у нього відбувається так само. Він підлітає, зупиняється і як квадрокоптер сідає”, — розповів військовослужбовець 22-ї окремої механізованої бригади ЗСУ Ярослав.

Безпілотник дуже стійкий до засобів радіоелектронної боротьби (РЕБ). Коли пригнічується сигнал, “Посейдон” повертається до точки зльоту, тому втратити його практично неможливо.

“Якщо давиться керування, він переходить в автоматичний режим та повертається додому. Він у такий спосіб виходить із зони дії РЕБа, і ми перехоплюємо управління: або повертаємо його додому, або продовжуємо місію. Те саме, якщо давиться відео, і ми не бачимо картинку, то управління не втрачаємо, можемо або повернутися, або вийти із зони дії РЕБа”, — пояснює Ярослав.

За допомогою “Посейдона” українські військовослужбовці знаходять місця скупчення російської техніки в тилу противника. 20-кратний оптичний зум та дворазовий цифровий дозволяють ефективно проводити розвідку з висоти в 1,5 км вдень та 800 м уночі.

“Ми знаходили “Град”, знаходили САУ — передавали координати: все у стримі було видно, та відпрацьовували по них”, — розповів військовослужбовець.

У комплекті до борту йде вантажівка “ДАФ”, але її може засікти противник і відкрити вогонь. Не сховаєш її й в посадці. Тому було оголошено збір на більш маневрову машину. Небайдужі українці зібрали гроші на придбання підрозділу невеликого, але зручного транспорту. На фронт машину передали з бонусом: завантажену продуктами та солодощами для бійців.

“Мені буквально за три дні зібрали на машинку гроші та купили бус для роботи. Його перефарбували, поставили крісла, столик зробили, зверху зробили багажник для роботи”, — ділиться військовослужбовець 22-ї окремої механізованої бригади ЗСУ Ярослав.

Хоча за технічними характеристиками “Посейдон” може витримувати 4 мм опадів, вода для нього небажана, кажуть українські захисники. Днями вони цілу ніч витратили на те, щоб висушити безпілотник, бо він потрапив під зливу під час перебування на маршруті.

“Насилу дотягнули додому, посадили та довелося попрацювати. Якийсь час ми витратили на те, щоб паперовими рушниками витерти всю вологу, яка потрапила зовні. Окрім цього, раніше завершили чергування, поїхали додому та вже вдома, у приміщенні, фенами сушили всі з’єднання, які були. Сьогодні вже летимо на чергування”, — каже військовослужбовець 22-ї окремої механізованої бригади ЗСУ Микола.

До служби у ЗСУ Микола був учителем інформатики. Найскладніше в роботі пілота — зліт та посадка: необхідно відчувати борт і пульт управління.

“Знання інформатики допомагають у роботі з БпЛА. Ми маємо наземну станцію — це той самий комп’ютер, можна сказати. І знання інформатики тут стануть у пригоді”, — пояснює Микола.

Пілоти працюють позмінно, забезпечуючи постійне спостереження.

“Хотілося б знайти якомога “жирнішу” ціль, ми вже знаходили й САУ, й РСЗВ, ще політаємо, можливо, знайдемо щось цікавіше. Можливо, якийсь командний пункт окупантів”, — ділиться військовослужбовець Микола.

Читайте також: “Посейдон” працює в українському небі на лінії фронту — репортаж із Бахмутського напрямку (ВІДЕО)

Нагадаємо, протягом минулої доби на Бахмутському напрямку українські військові відбили 27 російських атак у районі населених пунктів Білогорівка Луганської області та Новий, Кліщіївка та Андріївка на Донеччині.

Прямий ефір