Кремлю життєво необхідно налагодити транспортування вантажів військового призначення. І Кримський (Керченський) міст наразі виконує одну з головних логістичних функцій для окупантів. Його важливо знищити, доки Росія не збудує нову гілку залізничного полотна, яка, за їхнім задумом, має з’єднати Ростов-на-Дону та Таганрог із окупованими російською армією Маріуполем, Бердянськом, Мелітополем, Джанкоєм, Донецьком та Волновахою. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ сказав керівник Центру військово-правових досліджень Олександр Мусієнко.
Він нагадав, що про плани Росії будувати нову залізницю було відомо ще наприкінці листопада — на початку грудня 2023 року. Тому Україна, за словами Мусієнка, наполягала в проханнях до партнерів на тому, що ЗСУ дуже потрібні ракети TAURUS або ракети Storm Shadow на 450 км, плюс ракети ATACMS — для того, щоб мати змогу знищити Кримський міст, зробивши його таким, щоб по ньому було неможливо транспортувати різні вантажі в окупований Крим.
“Поки що міст виконує головну логістичну функцію з точки зору доукомплектування і перекидання російських військ. Росія зараз намагається досить прискорено проводити це доукомплектування, адже вони зазнали серйозних втрат. Тому їм необхідно заповнити ці втрати. І, звісно, логістика відіграє одну з вирішальних ролей у цій ситуації. Зважаючи на це, досить важливо знищити Кримський міст вчасно, поки Росія не побудує цю нову гілку залізничного полотна”, — акцентував Мусієнко.
Експерт зазначив, що важливо і необхідно також завдавати ударів безпосередньо по залізничному полотну, перешкоджаючи в такий спосіб поставкам окупантів. Але, вважає він, найкраще бити по шляхах через водні перепони, завдавати ударів по мостах.
“Це найболючіше, що може бути, оскільки це потребує досить тривалого ремонту для відновлення. Знищення залізничного полотна безпосередньо — це теж дієвий шлях. Але для того, щоб це робити, необхідно або підривати, закладаючи серйозну вибухівку, або наносити удари потужними ракетами чи ще краще керованими авіабомбами. Тоді це можливо”, — пояснив гість ефіру.
Ще один спосіб зупиняти логістику російських загарбників — знищувати та завдавати ударів по депо, де можуть бути локомотиви, що обслуговують конкретні ділянки.
“Це теж те, що можна і необхідно робити. Способи є. І найкраще це робити на стадії, поки будуватиметься ця залізниця. Певні спроби успішні Україна робила. Ще 2023 року було знищено два мости через річку Кальміус, які йшли залізничною гілкою до окупованого Маріуполя. Тобто досвід певний уже є. Зрозуміло, що будуть над цим працювати українські Сили оборони. Але поки нова гілка тільки будується, вкрай важливо було б мати можливість наносити удари по Кримському мосту, поки він відіграє досить серйозну роль для росіян”, — зазначив гість ефіру.
Мусієнко також доповнив, що місто Ростов-на-Дону є досить великим логістичним вузлом, через який проходить велика кількість російських мобілізованих, які потім вирушають до Донецької, Луганської областей і ведуть бойові дії.
“Саме тому гілка пролягатиме до Ростова-на-Дону. І я не здивуюся, якщо туди в певний момент прилетять дрони і вдарять по тих чи інших військових об’єктах, щоб у підсумку було порушено логістику окупантів”, — сказав спікер.
Читайте також: Законна військова ціль, її необхідно знищити, — Братчук про будівництво залізниці окупантами на півдні
Нагадаємо, на урочистостях з нагоди річниці окупації Росією Криму Путін прозвітував про завершення першого етапу робіт з будівництва залізниці, що має з’єднати Ростов-на-Дону та Таганрог з окупованими Маріуполем, Бердянськом, Мелітополем, Джанкоєм, Донецьком і Волновахою. Згідно з даними Міноборони Британії, 60 км залізниці росіяни будували близько восьми місяців.
Читайте також: Залізниця Ростов-на-Дону — Маріуполь — Крим буде більш вразливою для атак, ніж Кримський міст, — Плетенчук