РФ вжила заходів після втрати першого літака А-50У, але це не допомогло вберегти другий цінний борт — розбір авіаексперта

Літак А-50. Фото: angolia.co.uk

Росія після втрати цінного літака дальнього радіолокаційного виявлення та управління (ДРЛО) А-50У перемістила маршрути якомога далі від лінії фронту, але це не допомогло ПКС РФ уберегти від знищення другий борт А-50У. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив авіаційний експерт, провідний науковий співробітник Державного музею авіації ім. О. К. Антонова Валерій Романенко.

Він зазначив що РФ зробила висновки після ліквідації першого А-50У.

“Тобто якщо раніше збили біля українського узбережжя Азовського моря, то тепер збили біля російського, і впав він взагалі на території Краснодарського краю. Тобто висновок зробили, й висновок вкрай серйозний. Тобто віднесення маршруту патрулювання на 100 кілометрів — рівно на 100 кілометрів вони перестають бачити в глибину нашої території. Тобто дуже серйозний висновок було зроблено. Але не допомогло — що вони не роблять, не йдуть справи”, — сказав експерт.

Романенко констатував, що йому важко пояснити, чому росіяни наполягають на тому, що борт нібито був збитий “дружнім вогнем”.

“Мені теж важко пояснити, розумієте, це щось, пов’язане з психіатрією”, — сказав він.

Експерт також підкреслив, що разом із двома літаками А-50У Росія втратила й підготовлені екіпажі.

“У принципі, стандартний екіпаж — 15-16 осіб, із них 5 осіб — льотний екіпаж, такий самий точно, як в Іл-76, й 10-11 осіб — туди входять 3 оператори огляду, 3 штурмани наведення, 2-3 інженери і керівник зміни. Там перебуває не менше трьох офіцерів у званні майора, тобто це стандартний набір, так би мовити, рядовий літак був. Решта — капітани, старші лейтенанти. Природно, що в екіпажі подібних літаків підбирають найдосвідченіший персонал. Власне, у Росії є два училища, які готують офіцерів бойового управління — це Челябінське та Єйське, й офіцери бойового управління проходять приблизно стільки ж, такий самий курс підготовки, як і льотчики. Тобто це дуже висококваліфіковані офіцери, й готувати їх термін не менший потрібен, ніж готувати льотчиків”, — сказав Романенко.

Експерт звернув увагу, що якщо росіяни ще далі відсунуть лінію патрулювання А-50, то вони не будуть нічого бачити, крім ближніх тилів за лінією фронту.

“Сенс далі в цих польотах? Рядові безпілотники “Орлан” й то будуть бачити далі. Тобто у росіян зараз криза, потрібно ухвалювати рішення, чи продовжувати далі експлуатацію А-50, чи вони, загалом, показують повну свою марність, і їх потрібно назад загнати на ті аеродроми… Так, вони можуть відстежувати повітряну обстановку, але вони ж іще й відігравали дуже серйозну роль у спостереженні за наземною обстановкою, за перекиданням бронетанкових військ… Тобто виходить, що ми зараз фактично унеможливлюємо моніторинг нашої території збиттям цих двох літаків. Напрошується такий висновок”, — сказав Романенко.

Читайте також: Знищено ще один російський літак ДРЛВ А-50У: які виконував завдання і скільки залишилося боєздатних — дані Коваленка

Як повідомили в ГУР МОУ, знищений 23 лютого А-50У ― нова модернізована російська версія літака. Різке падіння швидкості та висоти підбитого літака А-50У зафіксовано поблизу міста Єйськ. Вартість такого судна, яких у держави-агресора залишились одиниці, становить 350 млн дол.

Прямий ефір