Справи з цивільною авіацією в РФ йдуть погано. На момент початку повномасштабного вторгнення до України в Росії значилося близько 1 100 літаків, і ось уже за майже два роки їхня кількість скоротилася вдвічі. Також у повітряних суден відмовляють двигуни. Про це сьогодні, 6 лютого, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів авіаційний експерт, колишній інженер-випробувач конструкторського бюро “Антонов” Костянтин Криволап.
“Ситуація з російською авіацією мені нагадує політ комара на лампи, які їх спалюють, коли він залітає всередину, на спіралях згорає. Тому що від моменту початку активної фази з 24.02.2022, за цей час із 1 100 російських літаків, які були на авіалініях, грубо кажучи, майже 800 Airbus і Boeing, Embraer та інших іноземних літаків, і десь приблизно 250 ще залишків російських літаків, хоч вони й були неконкурентно спроможними по обслуговуванню, по цінах, по низці ознак, але вони були. Але з усього цього господарства залишилося зараз на рівні 550-600 літаків. І вони продовжують літати. Вони об’єктивно вийшли з ладу, пішли на “канібалізм”. Їх більше не стало, а тільки менше”, — сказав він.
А щоб їх стало більше, за словами авіаексперта, про це взагалі не йдеться. Останні згадки про якісь серйозні зрушення в будівництві пасажирських літаків у РФ були в грудні позаминулого року.
“Пів року тому дуже багато авіаекспертів говорили росіянам, що вони самогубці, тому що літають на літаках, на яких можуть будь-якої миті початися катастрофи (не події, а катастрофи). Катастрофи — це з жертвами. Росіян попереджали, що вони йдуть у бік катастроф, але вони як комарики на вогонь продовжують літати цими літаками”, — додав Криволап.
Разом із цим налагодити своє виробництво запчастин у Росії неможливо.
“Технік літака може подивитися й ідентифікувати — жива деталь чи ні. Але вже зараз я читав у пабліках російських техніків про те, як один зняв деталь з Airbus, а на ній стоїть номер. Він за цим номером пробив її по всіх базах, є така можливість, якщо номерна деталь, виявилося, що він уже п’ятий користувач цієї запчастини. Уявіть, про який ресурс це може йтися, про який сертифікат кінцевого користувача, взагалі про які сертифікати льотної придатності. Тому Росія з “червоним” прапорцем ICAO”, — розповів колишній інженер-випробувач конструкторського бюро “Антонов”.
Читайте також: Від початку року 20 разів виникали проблеми з двигунами літаків — аналіз російської авіації (ВІДЕО)
Нагадаємо, експерт з питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долінце акцентував, що кількість відмов російської авіаційної техніки продовжує зростати очікувано. Лише за перший місяць року зафіксовано близько 20 офіційно відмов, найімовірніше, за весь 2024 рік їхня кількість може становити понад 200. Ключовими залишаються все ті ж проблеми шасі, двигунів, які є найкритичнішим елементом літака.