Відмова двигуна — зараз це найпоширеніша проблема в російській авіації. Протягом тижня одразу три екіпажі однієї моделі заявили про проблеми з мотором. За підрахунками авіаекспертів, щодня в Росії фіксують щонайменше два інциденти з повітряними лайнерами, повідомляє FREEДОМ.
Літак через несправність не зміг вчасно вилетіти з Улан-Уде в Хабаровськ. Літак “Уфа — Омськ” подав сигнал про надзвичайну ситуацію. У борта літака “Самара — Ярославль” відмовив двигун, 92 пасажирів зрештою висадили на аеровокзалі, де вони чекали, поки усунуть несправність.
Це всього лише мала частина всіх повідомлень про несправності літаків в Росії за перші місяці 2024 року. Минулого тижня тільки в одній авіакомпанії щонайменше чотири авіалайнери виявилися непридатними до польотів.
“В Улан-Уде знову не злетів літак S7, рейс до Москви довелося відкласти, виникли підозри на технічну несправність”, — ідеться в черговому повідомленні російських ЗМІ.
Вихід двигуна з ладу наразі є найпоширенішою проблемою повітряних суден, що використовуються в Росії. У літаків російських авіакомпаній з початку року вже 20 разів виникали проблеми з двигунами, підрахували журналісти видання The Moscow Times. Найяскравішим прецедентом залишається пожежа в небі, яка сталася 7 грудня 2023 року.
“У вантажного Ту-204 загорівся двигун. Вогонь спалахнув через кілька хвилин після відриву від землі. Через позаштатну ситуацію екіпаж ухвалив рішення скинути паливо. Потім літак здійснив посадку в аеропорту вильоту”, — повідомляли російські ЗМІ.
Відео з літаком, що палав над Улан-Уде, моментально облетіло соціальні мережі.
Кожен авіарейс у Росії несе смертельний ризик для пасажирів. Після введення санкцій запчастини до бортів не поставляються, на деякі несправності змушені закривати очі. А Міжнародна організація цивільної авіації взагалі видала “червону картку” російській авіації.
Більшість літаків продовжують літати, хоча вони відрізані від оновлення важливого програмного забезпечення, а також обслуговування, необхідного для гарантування їхньої льотної придатності.
“На день відбувається по дві якихісь авіаційні події — відмови, інциденти тощо. Але все ж знос, вироблення ресурсу відбувається і рано чи пізно настає період капітального ремонту. Просто за календарем треба буде ремонтувати ті чи інші повітряні судна. Боюся, що не з усіма моделями повітряних суден ми зможемо впоратися самостійно, треба буде шукати якісь рішення. І якщо на той час не буде знято санкційні обмеження, то, можливо, окремі моделі літаків доведеться поставити, як то кажуть, “на бетон”, — висловив думку редактор порталу avia.ru Роман Гусаров.
За останні два роки кожен третій борт у Росії ремонтується завдяки промисловому “канібалізму”: одні літаки розбирають для того, щоб літали інші, повідомляють російські пілоти. Часто повторно використовуються запчастини з вичерпаним терміном придатності.
“Взяти наш літак Superjet, у нього були проблеми з паливними фільтрами. Якщо раніше, коли підходив час, їх замінювали на нові, то тепер їх знімають, промивають і ставлять назад. Це робиться все офіційно”, — каже російський льотчик Андрій Литвинов.
Запасу міцності, на думку авіаекспертів, російській авіагалузі вистачить до кінця 2025 року. Її деградація посилюється в геометричній прогресії. Обіцяні в Кремлі імпортозаміщені борти так і не піднялися в небо.
Читайте також: Концепції 40-річної давності, неекономічні та застарілі — як Росія намагається замінити західні літаки своїми, пояснив авіаексперт
Нагадаємо, експерт з питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долінце заявив, що кількість відмов російської авіаційної техніки продовжує зростати очікувано. Лише за перший місяць року зафіксовано близько 20 офіційно відмов, найімовірніше, за весь 2024 рік кількість їх може сягнути понад 200. Ключовими залишаються все ті ж проблеми шасі, двигунів, які є найкритичнішим елементом літака.