Росія змінює модель пропаганди та дезінформації — подробиці від фахівця

Ілюстративний колаж: cpd.gov.ua

У деяких питаннях російська машина пропаганди швидко навчається та підлаштовується. Головна зміна, порівняно з початком повномасштабної війни та попередніми роками, — перевага надається інформаційним контратакам. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив виконувач обов’язків керівника Центру протидії дезінформації (ЦПД) при Раді національної безпеки та оборони (РНБО) України Андрій Шаповалов.

“Ключовий момент зміни полягає в тому, що якщо спочатку були кілька добре підготовлених кампаній, під які було створено максимальну базу, і вони були досить міцними, то на сьогодні вони більше працюють на контратаках. Тобто вони шукають наші ситуативні проколи, проколи партнерів із реального життя, активно присмачують це все брехнею, маніпуляціями, дип-фейками та в максимальній кількості викидають в інформаційний простір, працюючи в цьому випадку більше на кількість, ніж на якість. Тому що часу на великі кампанії, підготовлені, залишається менше і менше. Це не свідчить про те, що великих кампаній не роблять, просто вони зараз максимально масштабовані”, — пояснив фахівець.

Він також зазначив, що для внутрішнього споживання у РФ тема України залишається основною вже щонайменше десятиліття.

“Завдання керівної верхівки — не дати їм [росіянам] цікавитись тим, що відбувається в країні. Для цього і створюється якась умовна зовнішня загроза, інформаційне тло, порівняно з якою внутрішні проблеми відійдуть на другий план. Їх що найбільше лякає? Перехід від поганого до ще гіршого. Ця парадигма успішно використовується Путіним і тими, хто поряд. Це бандити, які грабували цю країну останні 20 років за диктатора, але отримали надприбутки від ресурсів, що дозволило їм замість того, щоб побудувати країну, побудувати країну в смартфоні. Вони побудували альтернативну модель країни, де в телевізорі все добре, і лише з боку НАТО, з боку України — загроза. І одна із проблем — це рівень освіченості росіян. І друга складова — це відсутність ресурсів та засобів для подорожей, для того, щоб побачити багато речей на власні очі”, — пояснив Андрій Шаповалов.

Читайте також: У росіян дедалі менше аргументів того, за що вони борються в Україні, — Варченко

Нагадаємо, на думку в. о. керівника Центру протидії дезінформації при РНБО України Андрія Шаповалова, повномасштабна війна на Європейському континенті стала, зокрема, наслідком інформаційних маніпуляцій. Ними Росія готувала обґрунтування агресії проти України.

Прямий ефір