Авторинок — одна з ключових ніш, яку зайняв Китай у Росії: як Пекін заробляє на країні-агресорі (ВІДЕО)

Китайські автомобілі у РФ. Фото: "Российская газета"

Російський “Газпром” повідомив про добові рекорди з постачання газу до Китаю. Водночас, як повідомляє газета The New York Times, Піднебесна збільшує свій експорт до РФ. І він уже настільки сильний, що цього літа китайські будівельники побудували склади і 20-поверхові офісні вежі на кордоні. Китай заробляє на Росії, повідомляє FREEДОМ.

Економічні відносини Москви і Пекіна все тісніше переплітаються. Після повномасштабного вторгнення Росії до України, Кремль скоротив обсяг закупівель із західних країн і наростив їх з Китаю. Зі свого боку Піднебесна отримує з РФ з великими знижками природні ресурси. Товарообіг між країнами за цей рік перевищив 200 млрд дол.

“Китай виграє головним чином на постачанні з Росії дешевої сировини: нафти, газу, вугілля, деревини, ДСП. І другий шлях — це постачання, експорт з Китаю: верстати, обладнання та всі ті товари, які раніше Росія закуповувала через інші країни. Китай перетворився на одну велику артерію, через яку йдуть товари з Гонконгу і Китаю морем і літаками”, — каже китаїст, магістрант напряму “Китайські дослідження” в Лейпцизькому університеті Олексій Чигадаєв.

Авторинок — одна з ключових ніш, яку зайняв Китай у Росії. Оскільки після запроваджених Заходом щодо Росії санкцій з країни йдуть західні автовиробники. Внаслідок цього, як зазначає видання Reuters, РФ стала найбільшим експортним ринком китайських авто. І якщо до повномасштабного вторгнення Росії до України їхня частка становила менш як 10% російського ринку, то тепер же — майже 56%.

“Зараз російський ринок в основному насичує китайський автопром. На цих заводах намагаються випускати китайські автомобілі. Але знову ж таки, впала глибина виробництва. Якщо раніше заводи були більш певного циклу, то зараз йдеться про те, що найпростіше виробництво — складання автомобілів. Просто збирають з кількох комплектів, це називається машинокомплект, збирають машину”, — коментує автомобільний журналіст Роман Мельниченко.

Reuters повідомляє, що китайські автовиробники намагаються якомога більше заробити на відході західних гравців, демонструючи залежність, що зростає, Москви від Пекіна. За 2023 рік експорт китайських автомобілів сягнув майже 9,5 млрд дол., тоді як за минулий рік він становив трохи більше за мільярд доларів.

“Те, що відбувається заміщення китайськими машинами, воно відбувається не через те, що Росія хоче залучити до себе виробників, а через те, що китайці хочуть зайти і захопити ринок, і вони можуть собі це дозволити. І тепер не Росія диктує правила, а китайці диктують правила, за якими вони заходять”, — зазначає Мельниченко.

За словами експертів, попри зростання товарообігу між Росією і Китаєм, це допомагає РФ лише тимчасово і тільки заганяє в більшу залежність від постачань Пекіна, який своєю чергою переслідує лише власні інтереси.

“Шановний голово Сі, чи хочете ви, щоб війна тривала, чи хочете, щоб війна закінчилася просто сьогодні?” — я не сумніваюся, що голова Сі нам відповів би, що краще, якби війни не було. Тоді можна було б налагодити ефективні постачання з Європою, торгувати з Європою через Білорусь і розвивати проєкт “Один пояс – один шлях”, купувати продовольство, зокрема і з України, інвестувати в якісь проєкти в Україні, зокрема і у відновлення інфраструктури”, — висловив думку Чигадаєв.

Поки Китай експортує до Росії свою високотехнологічну продукцію, федерація не може виконати свої зобов’язання щодо постачання електроенергії до Піднебесної. Як пише видання “Коммерсантъ”, пов’язано це з технічним станом електромереж і постійними аваріями.

Читайте також: За юані від продажу нафти Росія планує закупити вживані 5-річні китайські авто — це єдиний спосіб їх витратити, — Пендзин

Як повідомлялося раніше, 80% автомобільного ринку Росії 2024 року планують зайняти китайські автовиробники. Такі дані наводить професійне співтовариство “Автомаркетолог” на основі опитування дистриб’юторів, дилерів і штаб-квартир автовиробників у Китаї. Російські любителі іномарок пересідають на китайські автомобілі. Паралельний імпорт західних марок втрачає популярність.

Прямий ефір