Україна нарощує експорт зерна без участі Росії: деталі та прогнози (ВІДЕО)

Завантаження продовольства на судна для експорту. Ілюстративне фото: mind.ua

“Зерновий коридор”, яким здійснюють експорт української агропродукції, продовжить функціонувати, незважаючи на погрози Кремля. Про це в розмові з прем’єр-міністром Великої Британії Ріші Сунаком заявив президент України Володимир Зеленський. Нині поставки продовольства відбуваються як морем, так і річкою Дунай, проте стало відомо про можливе створення нового коридору між Україною, Молдовою та Румунією, інформує FREEДОМ.

До кінця жовтня Київ може експортувати до 1 млн тонн агропродукції, використовуючи порти Одеської області. Однак це не весь потенціал — з портів Великої Одеси може вийти і 2 млн тонн, вважають у Всеукраїнській аграрній раді.

Судна курсують створеним Україною альтернативним морським “зерновим коридором”, оскільки раніше Росія вийшла з Чорноморської зернової ініціативи.

Раніше консалтингова компанія Barva Invest з посиланням на Адміністрацію морських портів України заявила про призупинення роботи українського “зернового коридору” через загрозу з боку РФ. Однак незабаром Міністерство відновлення України спростувало цю інформацію.

“Інформація про скасування або непрогнозовану зупинку тимчасового коридору для руху цивільних суден із та до портів Великої Одеси не відповідає дійсності. Усі встановлені ВМС ЗСУ наявні маршрути є дійсними та використовуються цивільними суднами. З огляду на те, що коридор було впроваджено в надскладних умовах військової агресії Росії, його функціонування відбувається з урахуванням воєнної обстановки та погодних умов”, — заявили у відомстві.

Після невеликого простою, як повідомила незалежна консалтингова компанія транспортного сектору STC, з портів Одеської області вийшло ще чотири судна: Propus, Iasos, Gloria G і Manassa Queen. В українські ж порти зараз прямують танкер “Мавка”, балкер “Золота стріла” і суховантаж “Маранта”.

“Кількість кораблів, які заходять на територію України, збільшується, вже більше 50-ти кораблів вийшли з території України. Це не тільки аграрна група та інші товари, в тому числі промислові. Але головне питання — безпека. Чим більше ми гарантуватимемо безпеку, тим сильнішим буде потенціал України щодо експорту Чорним морем, з портів Великої Одеси. Можливо навіть говорити про розширення портової зони, з якої могли б входити і виходити кораблі, маю на увазі і миколаївські порти”, — зазначив заступник голови Всеукраїнської аграрної ради Денис Марчук.

Крім Чорного моря, Київ також постачає продовольство через річку Дунай і використовує дорожні маршрути. Як повідомили в Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури, Україна домовляється з Молдовою та Румунією про новий сухопутний коридор для постачання зерна.

Зараз через пункт пропуску Рені-Джурджулешти на добу проходять орієнтовно 50 вантажівок. Договір між трьома країнами має допомогти збільшити пропускну спроможність щонайменше вп’ятеро.

“Потенціал зростання є. Завдяки румунсько-молдавській стороні нам вдається збільшувати можливості експортувати з території України. Ось ці договори, які сьогодні існують у контексті “зеленого коридору” сухопутним маршрутом, що передбачає можливість деяких пропускних пунктів, щоб продовольча група йшла без черг, це збільшення і пропускної системи, і в залізниці”, — сказав Марчук.

Одна з основних перешкод збільшення експорту українського продовольства — російська агресія щодо балкерів, які перевозять продукцію. Якщо ж буде вирішено питання їхньої безпеки, то, як вважає заступник голови Всеукраїнської аграрної ради, потенціал нарощування аграрного експорту зростатиме.

Читайте також: Росія — зайва: український коридор працює в Чорному морі (ВІДЕО)

Нагадаємо, чотири судна вийшли з портів Одеської області та рухаються тимчасовим українським коридором в напрямку Босфору. Ще 11 зайшли під завантаження

Прямий ефір