Україна має найзручніший і найдешевший експортний шлях — морем, який рано чи пізно запрацює на повну потужність. Тому сьогодні всіх цікавить, наскільки ефективними будуть інші експортні шляхи після перемоги України у війні. Про це заявив голова громадської організації “Українська аграрна асамблея” Олександр Гапон, коментуючи в ефірі FREEДОМ перспективу збільшення вдвічі експортних можливостей української логістики з Румунією та Молдовою. Підписання відповідних документів анонсував раніше прем’єр-міністр Денис Шмигаль.
“Ми говоримо про інфраструктуру, бо те, що зараз використовується, вже використовується на свій максимум — і через Румунію, і через Молдову. Основне, що буде у підписанні цих документів, — покращення інфраструктури. Знадобиться щонайменше від року до двох-трьох років, щоб ми покращили інфраструктуру… Це стосуватиметься й інших напрямків. Дуже цікавий напрямок, наприклад, — Литва, Клайпеда. Але там подвійна перевалка — із широкою на вузьку колію, потім знову на широку. Вона вбиває логістику… Все, що робиться, все може бути життєздатним, якщо воно рахується у грошах”, — коментує Гапон.
За його словами, головне питання: наскільки економічно вигідними будуть вкладення приватних підприємств у розширення інфраструктури після завершення війни.
“І чи буде потрібна інфраструктура, в яку будуть вкладені гроші приватними компаніями після цього?” — додає голова “Української аграрної асамблеї”.
На його думку, розширення наземних експортних можливостей виправдане, якщо в цьому братимуть участь міжнародні фонди та держави, або ж цю інфраструктуру можна буде використовувати для перевалки інших вантажів, а не лише агропродукції.
Читайте також: Зернова угода за участю РФ не потрібна — ми знайшли “коридор”, і він працюватиме, — голова “Української аграрної асамблеї”
Нагадаємо, Туреччина, Румунія та Болгарія планують розпочати операцію з протимінної протидії в морі, що може сприяти безпеці експорту зерна з України.