Український морський коридор працює: як Київ знаходить шляхи агроекспорту (ВІДЕО)

Ілюстративне фото: mtu.gov.ua

За останні кілька тижнів десять кораблів скористалися українським альтернативним чорноморським коридором. Для того, щоб збільшити обсяги експорту української агропродукції та прискорити процес її транспортування, Київ, Варшава та Вільнюс підписали спеціальний договір, передає FREEДОМ.

Після виходу Москви із зернової угоди Київ оголосив про початок роботи альтернативного морського коридору. Три ключові чорноморські порти України відновили прийом суден для експорту продукції. Цим маршрутом пройшли вже 10 кораблів. П’ять із них перебували в українських портах ще до початку повномасштабного вторгнення Росії до України.

“Варто зазначити, що ці судна вивозять як аграрну продукцію, так й іншу продукцію, тобто це не виключно для експорту агропродукції. Якщо ми подивимося на вересень, то вдалося таким шляхом вивезти приблизно 50 тисяч тонн. Цей шлях зараз розвивається, сподіваємося, що й надалі він це робитиме і можна буде вийти на найкращий показник найближчими тижнями”, зазначив перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький.

Функціонування українського морського коридору, на думку журналістів російського видання The Moscow Times, було б неможливим без нейтралізації російського Чорноморського флоту. Саме завдяки успішним атакам української армії російський флот більше не може домінувати у Чорному морі.

Чорноморський маршрут — найвигідніший для експорту зерна, кажуть експерти. Особливо порівняно з дунайським.

“Подвійна чи потрійна перевалка прибирає повністю не те щоб якусь маржинальність в угоді зерновій, вона просто заходить у собівартість і зерно стає неконкурентним. Те, що стосується через річку, за нашою інформацією, вийшло 2 судна. Це абсолютно не можна порівняти з тим, що йде через Чорноморський “зерновий коридор”, сказав Олександр Гапон, голова ГО “Українська Аграрна Асамблея”.

На тлі успішної роботи українського морського коридору міжнародні страхові компанії відновлюють покриття ризиків кораблів, повідомляє Bloomberg.

“Підвищені ризики це підвищені тарифи у страхових компаній. Уряд України зробив кроки щодо виділення коштів для покриття різниці у страхуванні. Цього, звичайно, недостатньо. З великими страховими компаніями необхідно провести переговори, залучити світові фінансові установи для покриття цієї різниці. Не можна все перекласти на страхові компанії чи державу Україна”, — додав Гапон.

Київ продовжує пошуки можливостей щодо збільшення обсягів експорту української продукції. Міністерство аграрної політики та продовольства України оголосило про угоду з Польщею та Литвою. Найближчим часом ветеринарний, санітарний та фітосанітарний контроль перенесуть із українсько-польського кордону до литовської Клайпеди. А звідти Балтійським морем українське зерно вирушить до споживачів.

https://www.youtube.com/watch?v=bYyqgTP3iww

Читайте також: Чорноморський коридор є основним шляхом експорту українського продовольства: забезпечення діяльності прокоментував Гапон

Прямий ефір