Всупереч блокаді Росії: як Україна експортує зерно — можливості та перспективи (ВІДЕО)

Ілюстративне фото: epravda.com.ua

Німецький контейнеровоз Joseph Schulte (“Йозеф Шульте”) став першим торговельним судном, яке вийшло з Одеси тимчасовим коридором, відкритим Україною, після виходу Росії із зернової угоди. Після того, як Москва оголосила про вихід із Чорноморської зернової ініціативи, російська армія здійснила кілька масованих атак на українські зерносховища і портову інфраструктуру. Кремль заявив про фактичну блокаду Чорного моря. Детальніше — в матеріалі FREEДОМ.

На борту контейнеровоза Joseph Schulte — понад 30 тис. тонн вантажу. Насамперед — контейнери з продовольством. Судно перебувало в порту Одеси з 23 лютого 2022 року. Для евакуації суден, які перебували в українських портах “Чорноморськ”, “Одеса” і “Південний” до початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну, і буде використовуватися тимчасовий морський коридор.

“Україна запропонувала цей маршрут у своєму зверненні до Міжнародної морської організації (IMO). Рада ІМО визнає міжнародне право України на вільне торговельне судноплавство і закликає Росію припинити будь-які погрози та дотримуватися міжнародних конвенцій”, — повідомив Олександр Кубраков, віцепрем’єр-міністр із відновлення України — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури.

США обговорюють з Україною, Туреччиною та низкою інших країн варіанти експорту української сільгосппродукції після виходу Москви з Чорноморської зернової ініціативи, пише The Wall Street Journal.

За даними видання, розглядається план вивезення українського зерна Дунаєм. Доставлятимуть його в порти Румунії, а звідти — покупцям по всьому світу. Для безпеки перевезень розглядають усі варіанти, включно з військовими рішеннями, зазначають у виданні.

“На сьогодні альтернативою портам великої Одеси стали малі порти, річкові порти, Дунаю. Коли я працював над зерновою угодою, порти на Дунаї теж активно використовували, і фактично до моменту повномасштабних ударів, які продовжує здійснювати Росія щодо цієї частини України — Бессарабії — вони мали можливість щомісяця експортувати близько 2,5 млн тонн зернових. Це дуже хороший показник, була можливість розширювати обсяги до понад 3 млн тонн”, — зазначив заступник голови Всеукраїнської аграрної ради Денис Марчук.

Міністр транспорту та інфраструктури Румунії після переговорів із представниками США, Євросоюзу, Молдови та України заявив, що його країна збільшить свої транзитні потужності для українського зерна з 2 до 4 млн тонн щомісяця.

“Ми погодилися, що експорт українського зерна має бути пришвидшено в контексті відомих атак на порти “Рені” та “Ізмаїл”, що відбулися за останні тижні. Під час цих зустрічей ми наголосили на важливості румунських наземних, залізничних і морських транспортних шляхів для підтримання безперервного потоку експорту та імпорту з України”, — резюмував міністр транспорту та інфраструктури Румунії Сорін Гріндяну.

Національна державна залізнична компанія Латвії розглядає можливість цієї осені почати перевезення українського зерна, заявив в інтерв’ю “Латвійському радіо” голова правління компанії Ріналдс Плявнієкс.

Він визнав, що раніше скептично ставився до можливості таких перевезень, адже потрібно було б проводити перевантаження двічі. Але нині технологічні можливості логістики розвинулися і процес перевалки буде більш оперативним.

За оцінкою керівника залізничної компанії, через Латвію за рік можна перевезти від 500 тис. до 1 млн тонн українського зерна.

Читайте також: Україна знаходить шляхи для роботи “зернового коридору” — деталі від Трофімцевої

Нагадаємо, з порту “Одеса” 16 серпня тимчасовим коридором вирушило перше судно — Joseph Schulte.

Як повідомлялося раніше, у Кремлі заявили, що не мають наміру більше брати участь у Чорноморській зерновій ініціативі (зернова угода), термін дії якої закінчився 17 липня.

Прямий ефір