У РФ не залишилося жодного виробника автомобільної техніки, — Пендзин про вихід бізнесів із російського ринку

Ілюстративне фото: newsmaker.md

З російського ринку виходять іноземні компанії, які чітко потрапляють під західні санкції. Про це сьогодні, 1 серпня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин.

“Наприклад, на сьогоднішній момент у РФ не залишилося жодного виробника автомобільної техніки. Ті, які існували в РФ, нехай великовузлове складання, але здійснювали. Йдеться про європейські автомобільні гіганти. І на тих площах, де раніше продавався Mercedes (Мерседес), наприклад, зараз намагаються пробувати продати китайські бренди другого і третього рівня якості. Тобто перша група компаній — ті, які чітко потрапили під санкційні обмеження”, — сказав він.

Економіст нагадав, що санкційні обмеження насамперед стосувалися постачання до РФ високотехнологічних речей, вузлів, запчастин машинобудівних, які Росія ніколи не виробляла.

Також, додав Пендзин, під санкції потрапили виробники авіаційної техніки та авіаційних двигунів.

“Миттєво припинилося постачання і присутність там, наприклад, великих авіавиробників – Boeing (Боїнг) і Airbus (Ейрбас). Це одна група компаній, яка пішла просто тому, що вони потрапили під санкційні обмеження. Друга група компаній, наприклад, як IKEA, чітко вийшла через можливі репутаційні втрати. До того ж після початку активної фази бойових дій присутність IKEA на російському ринку, а вона дуже серйозно була присутня, суттєво вдарила по курсу акцій. Інвестори були проти присутності IKEA і IKEA вийшла з російського ринку”, — говорить експерт.

Водночас, уточнив він, є ще приклади, коли виробники тих чи інших видів продовольства змушені були йти з російського ринку (наприклад, власники відомих брендів шоколадок, дитячого харчування, йогуртів) через те, що на їхній батьківщині, у країні їхньої основної юрисдикції, проти них розпочинався бойкот.

“Були прецеденти, коли, наприклад, виробник харчування для авіаційних перевезень змушений був піти, зокрема й через те, що шведська авіакомпанія SAS припинила співпрацю і розірвала всі контракти, аргументуючи це тим, що її постачальник продовжує працювати в РФ”, — розповів Пендзин.

За його словами, прикладів є багато: пов’язаних із бойкотом, із конкретно санкційними обмеженнями, токсичністю РФ. Причин також може бути багато.

“Факт той, що бізнеси йдуть”, — резюмував Олег Пендзин.

Зазначимо, за даними Київської школи економіки, станом на початок липня 2023 року, з Росії вийшло понад 250 компаній. Вони генерували виручки на понад 62 млрд дол.

Читайте також: РФ отримала критично важливі компоненти на суму майже 3 млрд дол. від 155 компаній — лазівки для обходу санкцій та контрзаходи

Нагадаємо, раніше Пендзин розповів, що реєстр під назвою Міжнародні спонсори війни, який ведеться в Україні Національним агентством з питань запобігання корупції (НАЗК), є незручним для тих компаній, які продовжують працювати в РФ.

Прямий ефір