Згідно з даними дослідницьких центрів, які використовують питання, на котрі росіяни не бояться відповідати, групи послідовних противників та прихильників війни приблизно рівні. Кожна становить близько 25%. Найбільша ж група — люди, які не мають власного погляду на те, що відбувається. Про це сказав координатор російського руху “Весна” Богдан Литвин у прямому ефірі телеканалу FREEДОМ.
За його словами, саме на деполітизацію росіян працює кремлівська пропаганда.
“Російська пропаганда не працює у класичному розумінні пропаганди XX століття, коли просто пропагується конкретна думка. Російська пропаганда працює на деполітизацію, зростання недовіри. І більшість громадян Росії, на мою думку, просто нікому не довіряють. Вони розуміють, що їм по телевізору брешуть, але впевнені, що всі брешуть, бо немає правди, що обманює їх не лише уряд, але й, наприклад, ми. І це дуже заважає людям усвідомити свої інтереси, усвідомити, що існує альтернатива, заважає їм займатися колективними діями. Ти не віриш нікому, ти нікому не довіряєш, ні з ким не об’єднуєшся і, відповідно, нічого не робиш”, — пояснив гість ефіру.
За його словами, через це, допоки не сталося додаткових гострих подій, ситуацію не переломити. Водночас Богдан Литвин вважає, що після перелому російське суспільство матиме різні варіанти розвитку, і жоден із них ще не визначений.
Читайте також: Як Кремль контролює інфополе у РФ — нові форми путінської цензури (ВІДЕО)
Раніше повідомлялося, що Росія щорічно витрачає десятки мільярдів рублів на пропагандистські фільми, серіали, медіапроєкти та відеоігри — так званий “патріотичний контент”. З початком російського повномасштабного вторгнення в Україну потреба у пропаганді війни в Росії зросла. Згідно з медіадослідженнями, з 2013 року в РФ основний новинний порядок денний — події в Україні. Активно просуваються наративи про нацистів, “першу армію світу”, велич російської нації й про те, що Захід несе небезпеку для Росії.