Люди, які зараз живуть у межах Російської Федерації, майже весь час перебували та перебувають під дією пропаганди. Для них це звичний формат. Таку думку у прямому ефірі телеканалу FREEДОМ висловив російсько-американський історик, дослідник новітньої історії Росії, професор історичних наук Юрій Фельштинський.
Він пояснює, що приблизно до 1989 року ці люди перебували під впливом радянської пропаганди, з приблизно 2000 року почалася жорстка російська пропаганда. Відносної свободи слова було лише десятиліття. Тому формат пропаганди залишається для росіян звичним.
“Абсолютно невипадково Путін, коли прийшов до влади, повернув радянський гімн. Мало того, він ще повернув мелодію інформаційної програми “Время”. Тому що російська людина могла на всі ці звуки одразу звично реагувати. Він встає по стійці “струнко” — це звичний звук: зараз прозвучить ця мелодія, а потім почнуть повідомляти новини. Цей формат пропаганди, на жаль, є звичним середовищем для російського громадянина”, — прокоментував Фельштинський.
Раніше повідомлялося, що Росія щорічно витрачає десятки мільярдів рублів на пропагандистські фільми, серіали, медіапроєкти та відеоігри — так званий “патріотичний контент”. З початком російського повномасштабного вторгнення в Україну потреба у пропаганді війни в Росії зросла. Згідно з медіадослідженнями, з 2013 року у РФ основний новинний порядок денний — події в Україні. Активно просуваються наративи про нацистів, “першу армію світу”, велич російської нації та про те, що Захід несе небезпеку для Росії.