Росія намагається виторгувати певні умови для свого експорту продуктів сільського господарства, блокуючи інспекції суден, що рухаються через Босфор, у межах Чорноморської зернової ініціативи. Таку думку сьогодні, 19 квітня, в ефірі телеканалу FREEДОМ висловив кандидат політичних наук, засновник “СД Платформи” Богдан Ференс.
Він зазначив, що для того, щоб Росія перестала перешкоджати роботі “зернового коридору”, необхідні багатосторонні консультації.
“Росія, вона ж не просто так дає можливість, скажімо, судам проходити. Вона також для себе вимагає іноді, щоб ті чи інші санкції або зменшилися, або їх не було щодо її сільськогосподарської продукції, експорту, імпорту. Тому питання консультацій, воно завжди одне з ключових. Але я думаю, вони будуть використовувати зараз блокування з урахуванням того, що відбувається в контексті наших західних транзитних коридорів — Польща, Угорщина, Болгарія, можливо, інші країни, де також виникають проблеми з експортом нашого зерна через західні кордони. Росіяни, розуміючи це, будуть грати на цьому для того, щоб для себе виторгувати певні умови, для свого експорту продуктів сільського господарства. Ну, і також там питання для них дуже чутливе з тим, що стосується добрив. Тому ось ніби навколо всіх цих питань будуть відбуватися консультації. Якщо вдасться збалансувати це, я думаю, коридор буде продовжено”, — сказав Ференс.
Він також не виключив, що Туреччина продовжить виступати основним переговірником, щоб усі ініціативи працювали.
“У Туреччині вибори, і вони більш сфокусовані зараз на внутрішньому політичному порядку денному. Хоча, я думаю, Туреччина й надалі буде роль ключову відігравати в цьому відношенні”, — сказав Ференс.
Читайте також: Росія знову заблокувала інспекцію суден із зерном у територіальних водах Туреччини — деталі
Нагадаємо, за інформацією Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, з листопада 2022 року РФ під різними приводами саботує й затягує час проведення інспекцій, що вже призвело до скорочення обсягів експорту української агропродукції на світові ринки на 15-18 млн тонн.