Через рік після повномасштабного вторгнення в Україну російська влада втричі збільшила фінансування державних ЗМІ. Дані оперативної статистики Міністерства фінансів Російської Федерації показують, що найбільше грошей отримала компанія, що управляє Russia Today. Витрати на лояльні режиму ЗМІ зросли більше, ніж на армію та органи внутрішньої безпеки, повідомляє FREEДОМ.
Російська політика і пропаганда опинилися в непростій ситуації, а сама Росія перебуває в історичному глухому куті. Так заявив російський опозиційний політолог Аббас Галлямов. За його словами, попри те, що цивільні налякані, пропаганда намагається переконати, що не все так погано.
“Навіть найбільш “упороті” патріоти здогадуються, що виграти протистояння зі світом не вийде. Росія, з одного боку, витрачає сили, щоб створити відчуття, ніби “весь світ не проти нас, а тільки Захід”. А з іншого боку, розповідають, що проти них воює мало не весь світ на чолі з НАТО”, — сказав в інтерв’ю “24 каналу” Аббас Галлямов.
Російський пропагандист і письменник Захар Прилєпін у своїй передачі “Уроки російської мови” на телеканалі НТВ веде перепис втрат російської культури, але замовчує про її надбання за минулий рік.
“Совість нації Чулпан Хаматова, чесний говорун мужицької споконвічно-посконної правди Юрій Юліанович Шевчук, примадонна Алла Пугачова, незбагненний БГ, чудова Земфіра, уродженець Бєлгорода, у який прилітає від ЗСУ, Noize МС, коміки, репери, письменники, поети, режисери всіх мастей, продюсер Роднянський, який зробив нам половину фільмів і серіалів, і фестивалів теж. Багато, багато, багато, багато інших. Вони вибули”, — каже Прилєпін.
Список тих, хто покинув Росію, великий. Утім, у Прилєпіна є свої соратники, наприклад, 34-річний поет Олександр Пєлєвін, у якого чотири видані романи й Telegram-канал на 19 тис. підписників. В одному з інтерв’ю він каже, що з початком війни проти України література в Росії знайшла нове життя, повернулася до масового читача.
“В останній рік із поезією відбувається таке, що не могли передбачити ще півтора року тому. І звісно, цілком можливо, що література зараз знаходить нове життя, повертається до масового читача, тому що до цього література була долею столичної тусовки літкритиків, які один одного хвалили та вказували, що тобі читати, вигадували, що читати можна, що буде читати народ. Після початку СВО, коли половина цих громадян звалила, а друга засунула язик куди слід, з’ясувалося, що все це було брехня. І що читачеві потрібно зовсім інше”, — заявив російський поет Олександр Пелевін в інтерв’ю виданню “Ваши новости”.
Літературознавець Олег Лекманов говорить про абсолютно протилежну точку зору. За його словами, російська культура з початку війни проти України в’яне.
“Я думаю, що поезія приречена, але не на успіх, з тієї простої причини, що вони від самого початку виходять з абсолютно помилкового посилу. Всі вони так чи інакше продовжують реставрації поезії часів Великої Вітчизняної війни”, — зазначив російський філолог Олег Лекманов.
Після початку війни в Україні на російській музичній сцені з’явилося безліч патріотичних хітів. Найвідоміша — композиція “Я русский” співака Шамана. Російський реп, що залишився під впливом Кремля, теж намагається стати на патріотичні рейки. Кіно про так звану “спеціальну військову операцію” теж почали знімати. У лютому відбувся показ документального фільму “Донбасс признанный”, у якому йдеться про те, як частини раніше окупованих територій Луганської та Донецької областей перейшли під контроль РФ. Автор називає це “поверненням додому”. Утім, широкого прокату в патріотичного кіно ще не було.
“Z-культура” пропонує зараз будь-які гроші, й все одно за ці гроші не знаходяться охочі. Їх дуже і дуже мало”, — каже російський продюсер Іван Філіппов.
Попри це, Міністерство культури РФ оголосило, що цього року пріоритетне держфінансування отримають фільми про сучасне протистояння ідеологій нацизму і фашизму, зокрема про так звану “спеціальну військову операцію”. Для розуміння, на виробництво кіно і серіалів минулого і цього року виділено рекордні кошти — 395 млн дол.
Читайте також: Російська пропаганда роками засмічує інформпростір: Романюк — про причини, чому росіяни вірять у фейки