У Росії за останні місяці почастішали авіапригоди, літаки дедалі частіше запитують аварійну посадку, деякі й зовсім не можуть злетіти. У російських ЗМІ все частіше пишуть про інциденти з лайнерами, і є передумови, що екстрених ситуацій буде тільки більше, інформує FREEДОМ.
“В Орську аварійну посадку здійснив літак, що прямував рейсом Орськ — Санкт-Петербург”, “Не звалився, але з великими труднощами повернувся в точку вильоту літак Ан-26, що належить компанії “ІрАеро”, під час рейсу в судна відкрилася вантажна рампа”, “Планували, що після рейс продовжать, але зрештою його взагалі скасували”, “Літак із Москви у вівторок здійснив аварійну посадку в південносахалінському аеропорту. У пресслужбі МНС уточнили причину інциденту. На основній стійці шасі було спущено на одне з чотирьох коліс”, — ось кілька повідомлень російських ЗМІ про інциденти за участю літаків.
З кожним місяцем користуватися авіатранспортом у Росії стає дедалі небезпечніше.
Літаки практично щодня здійснюють аварійні посадки.
Іркутські слідчі розбираються в обставинах вимушеного приземлення літака, який у січні летів зі столиці Прибайкалля в Читу. Лайнер повернувся в пункт вильоту через відмову гальмівної системи. Того ж місяця в місті Пермь лайнер авіакомпанії “Победа” зі 183 пасажирами на борту викотився зі злітної смуги, врізавшись у замет. Очевидці повідомили, що борт не зміг відірватися від землі під час зльоту.
У літака, що летів із Магана до Магадана, на висоті кількох кілометрів сталася розгерметизація. Частина багажу була загублена.
За минулий 2022 рік у Росії сталося понад 130 надзвичайних подій із повітряним транспортом, зокрема 28 авіакатастроф. З початку 2023 року вже зафіксовано щонайменше 10 авіаційних подій.
Російським авіакомпаніям через санкції не вистачає деталей для літаків. Тріщать шасі, ламаються крила, відмовляють двигуни.
З метою підтримати цивільний флот, там розбирають одні літаки, щоб літали інші, підтверджують російські пілоти.
“Не знаю, як зараз вони збираються розв’язувати ці питання, поки знімаються з одного літака в інший літак. Ну, коли-небудь літаки закінчаться, запчастини закінчаться, і треба буде щось робити”, — каже пілот Андрій Литвинов.
При цьому парк іноземних літаків, частину з яких Росія не повернула іноземним лізингодавцям, залишився без супроводу з боку західних розробників.
“Потрібно оглянути таку-то частину, такий-то вузол, такий-то елемент конструкції літаків. А ось раз на таку-то кількість годин або кілометрів — потрібно його замінити або зняти й піддати якомусь серйозному гарантійному обслуговуванню. Цього не відбувається сьогодні в Росії. Поступово ці нормативи стають дедалі більш і більш, скажімо так, м’якими. Тобто можна оглядати, ну, можна не оглядати, можна міняти, якщо не хочеться або немає на що, то можна, загалом, і не міняти, буде літати далі”, — зазначив політичний оглядач Сергій Пархоменко.
Чим далі, тим поломки ставатимуть серйознішими, стверджують експерти. А ось масове виробництво власних комплектуючих для літаків Росія так і не змогла налагодити. Випуску нових літаків теж не передбачається.
Читайте також: Обвал автовиробництва, крах авіапрому і проблеми з вугіллям: як воєнна Росія вбиває свою промисловість