Через те, що українська сторона станом на сьогодні, 30 жовтня, не має дозволів від Спільного координаційного центру на проходження безпечним коридором та проведення інспекцій, 218 суден фактично заблоковані на своїх поточних позиціях. Про це повідомили в Міністерстві інфраструктури України, інформує FREEДОМ.
За даними міністерства, судна перебувають на наступних позиціях:
- 95 завантажених суден, які вже вийшли з українських портів та очікують на інспекцію для відправлення до кінцевого споживача;
- 101 судно очікує інспекції на вхід до українських портів;
- 22 завантажених судна чекають на вихід з українських портів.
“Реалізація “Ініціативи про безпечне транспортування зерна й агропродукції через українські порти” носить винятково гуманітарний характер, і Україна, як сторона Ініціативи, не порушила жодного з її пунктів”, — наголосили в Міністерстві інфраструктури.
Також повідомляється, що українська сторона не зупиняла рух вантажів через “зерновий коридор” навіть попри російські атаки на портову та енергетичну інфраструктуру. Крім того, зафіксовано 15 випадків наближення російських БПЛА та літаків на заборонену дистанцію до цивільних суден, що беруть участь в Ініціативі.
“Фактична блокада “зернового коридору” з боку Російської Федерації розпочалася ще у вересні. Це проявлялось у штучному затягуванні та зменшенні кількості інспекцій, що призвело до створення черги у 176 суден з 2,1 млн агропродукції на борту. Таким чином, стає очевидним намір Росії спровокувати масовий голод у нужденних країнах Африки та Азії, а також створити гострий дефіцит продовольства у всьому світі”, — зауважили в міністерстві.
З моменту виходу першого судна вдалося експортувати більше ніж 9 млн тонн продовольства, з них більше ніж 5 млн тонн — до країн Африки та Азії. В рамках Всесвітньої Продовольчої Програми під егідою ООН до країн, що перебувають на межі голоду, було відправлено 190 тис. тонн української пшениці, додали в Мінінфраструктури.
Читайте також: Через блокування “зернового коридору” Росією експорт неможливий,— Кубраков