Серйозний удар по російській економіці: санкції проти танкерного флоту РФ проаналізував Пендзин

Санкції. Фото: gettyimages.com

Завдяки тіньовому танкерному флоту, Росія продавала нафту вище за максимальну ціну, яка була встановлена для неї країнами G7. Проти понад 180 танкерів США та Великобританія запровадили санкції, що стало серйозним ударом по російській економіці. Про це сьогодні, 13 січня, в ефірі телеканалу FREEДОМ сказав виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин.

Він зазначив, що країни G7 обмежили максимальну вартість російської нафти на рівні 60 доларів за барель, але не заборонили РФ продавати її на світовому ринку.

“Тобто, якщо за контрактом ціна нафти нижча, жодних обмежень щодо продажу цієї нафти на сьогодні проти Росії не введено”, — зауважив Пендзин.

За його словами, тіньовий танкерний флот Росії складається приблизно із 300 кораблів, з яких 183 потрапили під санкційні обмеження.

“Це кораблі, які везли нафту, що продавалася вище за прайскеп. Насправді продавався таким чином досить великий обсяг нафти, тому, природно, будь-які обмеження санкцій проти цих танкерів і проти всієї інфраструктури, що забезпечує додатковий дохід Російської Федерації, — це серйозний удар по доходах російського бюджету”, — зазначив економіст.

Пендзин повідомив, що левова частка російської нафти, яку перевозили танкери тіньового флоту, йшла через Балтійське море, тому тепер Росія з країнами, які виходять до цього моря, матиме багато питань.

“Проблема полягає в тому, що тіньовий танкерний флот — це флот старих кораблів з досить великими технічними проблемами. Наприклад можу сказати таке: напевно, всі чули про ситуацію, що склалася з одним із танкерів тіньового танкерного флоту, який своїм якорем пошкодив силовий кабель, що йшов між Естонією та Фінляндією. Завдяки тому, що було порушено кримінальну справу щодо такого інциденту, фінські сили територіальної оборони змогли привести цей танкер до фінського порту та зробити технічний огляд тих проблем, які є на ньому. На сьогодні 32 критичні поломки зафіксовано в цьому танкері, який загалом навіть з однієї з цих поломок не міг вийти у відкрите море. Приписано навести відповідні ремонтні роботи, але це настільки дорого, що навряд чи цей танкер колись вийде з порту. Але проблема в іншому: ці технічні проблеми можуть призвести до великої екологічної катастрофи, пов’язаної з катастрофою танкера та розливом нафти. І це дуже сьогодні хвилює країни, які вважають Балтійське море своїм внутрішнім морем”, — пояснив він.

Економіст вважає, що у 16-му санкційному пакеті проти РФ, який готується прийняти Європейський Союз, будуть прописані аналогічні обмеження проти танкерного флоту Росії. Такі самі санкції вже запровадила Великобританія.

“Тіньовий танкерний флот весь страхувався в російських страхових компаніях. І в тому пакеті, яким було введено американцями санкції, запроваджено вперше дуже серйозні санкційні обмеження проти двох російських страхових компаній, які страхували тіньовий танкерний флот”, — зазначив Пендзин.

На його думку, саме санкції проти страхових компаній дуже важливі, оскільки без страхування жодне судно не може залишити порт.

“На мій погляд, найбільш важливим є ведення санкційних обмежень саме проти страхових компаній, які є гарантами фінансового забезпечення будь-яких подій, які можуть статися з цими танкерами. А вони у вкрай поганому технічному стані”, — додав він.

Читайте також: Рубль дешевшає, Китай не приймає російські танкери з нафтою — результати санкцій, запроваджених США та Великобританією

Нагадаємо,  Вашингтон ввів санкції щодо найбільших експортерів російської нафти — “Газпром нефти” та “Сургутнефтегаза”. Bloomberg вважає цей пакет санкцій найжорсткішим з початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну. Нові обмеження щодо російського енергетичного сектору також запровадила Велика Британія. У Білому домі впевнені: це серйозний удар по економіці країни-агресора.

Прямий ефір