Європа посилює заходи проти російського тіньового флоту. Шість країн починають перевірку страховки суден, які проходять через ключові протоки, для збору даних і можливого включення в санкційні списки, інформує FREEДOM.
Великобританія, Данія, Швеція, Польща, Фінляндія та Естонія почнуть перевіряти страховку у суден тіньового флоту Росії. Відповідні документи будуть вимагати від підозрілих суден, які проходять через Ла-Манш, Данські протоки та Фінську затоку. Це рішення також підтримали Німеччина, Ісландія, Латвія, Литва, Нідерланди та Норвегія. Однак про те, чи будуть вони брати участь у перевірках, невідомо.
“Інформація, зібрана державами-учасницями, зокрема щодо тих суден, які вирішили не відповідати на запити, буде оцінюватися та аналізуватися спільно з нашими міжнародними партнерами“, — цитує спільну заяву 12-ти європейських країн “Європейська правда“.
З документа випливає, що підозрілі судна не будуть зупиняти, мова йде лише про запит інформації. На підставі цих даних, вочевидь, будуть приймати рішення про включення в санкційні списки.
У листопаді 2024 року Росія збільшила експорт нафтопродуктів через свої морські порти більш ніж на 5,5% порівняно з жовтнем поточного року і більш ніж на 7% порівняно з листопадом 2023 року, свідчать розрахунки агентства Reuters.
“Путін використовує ці танкери для фінансування своєї війни. Більшість цих суден старі, погано обслуговуються і функціонують без будь-якого контролю. Нещодавно поблизу Керченської протоки затонули два нафтових танкери. Зараз наше море стикається з черговою екологічною катастрофою, викликаною Росією“, — заявив президент України Володимир Зеленський 17 грудня у зверненні до саміту країн-учасниць Joint Expeditionary Force (“Об’єднані експедиційні сили”).
Російські судна, про які йде мова, це 136-метровий танкер “Волгонефть-212” і 132-метровий танкер “Волгонефть-239”. Вони зазнали аварії під час шторму 15 грудня. А 17 грудня зазнав аварії третій танкер — “Волгонефть-109”, який перевозив мазут. Нафтопродукти, розлиті внаслідок аварії, винесло на узбережжя Краснодарського краю Росії. В агентстві Reuters припустили, що розлив може стати однією з наймасштабніших екологічних катастроф у регіоні за останні роки.
“Порушення правил експлуатації й порушення правил цивільного судноплавства призвели російські танкери до аварії“, — прокоментував ситуацію спікер Військово-морських сил ЗСУ Дмитро Плетенчук.
Зараз у чорному списку Європейського Союзу 79 суден. У 15-му пакеті санкцій проти РФ згадані ще 52 судна. Про нові обмеження проти 20-ти суден оголосила і Великобританія. Bloomberg пише, що більш жорсткі санкції проти російського нафтового експорту планують запровадити Сполучені Штати. За інформацією видання, адміністрація Джо Байдена хоче посилити тиск на Кремль до інавгурації Дональда Трампа, яка запланована на 20 січня.
Читайте також: Тіньовий флот, постачальники чипів і викрадачі українських дітей — під санкціями: чого не вистачає для повного тиску на Росію
Нагадаємо, 15 грудня два російських танкери “Волгонефть-212” і “Волгонефть-239” зазнали аварії. Обидва судна розкололися на дві частини внаслідок ударів хвиль. Протягом останніх 6 місяців “Волгонефть-212” і “Волгонефть-239” доставляли до порта “Кавказ” мазут і експортне нафтове паливо з НПЗ “Роснефти”.
Читайте також: РФ спровокувала екологічну катастрофу в Чорному морі — про наслідки та заходи боротьби з тіньовим флотом розповів Риженко