Гібридні загрози РФ не потрібно недооцінювати, Заходу разом з Україною необхідно діяти на випередження і припиняти будь-які спроби провокацій. Про це сьогодні, 16 грудня, в ефірі телеканалу FREEДОМ сказав співзасновник, виконавчий директор інтернет-проєкту StopFake Руслан Дейниченко, коментуючи методи російської пропаганди, якими вона намагається розхитати ситуацію у світі.
“Закінчується третій рік війни, і тільки зараз єврочиновники вирішили запроваджувати санкції, та й то, це рішення ще не ухвалено. Є такий гарний англійський вислів to little to late — “дуже мало і дуже пізно”. Ми б хотіли бачити, щоб і європейські чиновники, і американські, і всі наші країни-партнери діяли на випередження, а не якісь місяці або навіть роки витрачали на те, щоб сформулювати відповідь на дуже небезпечні й загрозливі дії Росії”, — зауважив він.
Дейниченко звернув увагу, що нещодавно в Румунії російська пропаганда інвестувала значні ресурси для того, щоб зірвати вибори. Також, за його словами, Росія намагалася впливати на вибори в Молдові.
“Недооцінювати ці загрози не можна. Це просто злочинно. Ми б хотіли бачити, щоб у Європі діяли набагато швидше і щоб заходи, яких вживають, були більш ефективними”, — наголосив співзасновник інтернет-проєкту StopFake.
Він акцентував на тому, що російська пропаганда адаптується і діє дуже часто на випередження.
“Росіяни діють через якісь свої підходи, свої особливості, десь вони намагаються впливати на вибори, десь підтримують політичні партії, які симпатизують Росії, скажімо, як у Німеччині, як у Франції. Десь вони діють іншими методами, через церкву, наприклад, як у Болгарії. Тому вони тримають руку на пульсі подій і, я б сказав, що в багатьох випадках вони діють ефективно, набагато ефективніше, ніж відповідають єврочиновники”, — висловив думку Дейниченко.
Експерт вважає, що для протидії російській пропаганді необхідно працювати з соцмережами та месенджерами.
“Потрібно фактично примусити такі соцмережі, як TikTok, такі месенджери, як Telegram, докладати більше зусиль для того, щоб дезінформація і пропаганда не поширювалися за допомогою цих платформ. Ми бачимо зусилля Google, бачимо зусилля YouTube, ми бачимо зусилля Facebook, меншою мірою зусилля Twitter, який зараз називається Х. TikTok і Telegram практично не роблять нічого”, — висловив він думку.
Читайте також: Перші санкційні списки причетних до дестабілізуючих дій РФ за кордоном погодив ЄС — хто потрапив