“Занадто багато питань до нього”: про збитий над Костянтинівкою безпілотник “Мисливець” розповів авіаційний експерт

Уламки С-70 "Мисливець". Фото: uatv.ua

Безпілотник С-70 “Мисливець” (“Охотник”), який був збитий над Костянтинівкою в Донецькій області російським винищувачем, який його супроводжував, був скопійований з американського БпЛА. Про це сьогодні, 16 жовтня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів авіаційний експерт, заступник директора української компанії з виробництва засобів РЕБ Анатолій Храпчинський.

“Якщо ми говоримо про процес знищення, то його знищував безпосередньо літак Су-57, який є ретранслятором для можливості управління даним дроном. Основний пункт управління — це наземний пункт, який займається забезпеченням життєдіяльності, формуванням завдань безпосередньо цьому безпілотнику. Але ключове завдання, що Росія починала створювати дрон на основі американського розвідувального безпілотника, який свого часу втратив управління над Іраном, але потім почала робити вже більше ударний безпілотник, беручи до уваги американську розробку. І вони почали розглядати його як ударний безпілотник. Тому тут, у принципі, я б сказав, що Росія до кінця не розуміла, що вона хоче бачити в цьому безпілотнику як озброєння… Тобто Росія просто скопіювала, й потім почала думати, як вона з ним буде працювати”, — сказав він.

Храпчинський пояснив, що довгий процес створення був пов’язаний з тим, що росіяни не могли зрозуміти, чи буде управління даним безпілотником здійснюватися пілотом Су-57, або ж це буде наземний пункт управління.

“Тобто вони спочатку планували, що цим безпілотником зможе керувати пілот Су-57, який буде ведучим, а пілотник буде веденим. Ми говоримо про те, що він зможе виконувати якісь або складні завдання, де пілоту не потрібно буде заходити в театр бойових дій й, можливо, бути знищеним”, — сказав Храпчинський.

За підсумком, підкреслив експерт, росіяни не змогли надати можливість пілоту керувати цим безпілотником. Вони повернулися до класичної системи наземного управління, де ретранслятор — літак.

“Якщо ми говоримо взагалі про безпілотник, то там занадто багато питань до нього. Це і двигуни старого радянського зразка, які, до речі, стоять також і на літаках Су-57. Тобто це двигун АЛ-41, який розроблений у 1982 році. Так само, як і обладнання внутрішньої частини цього безпілотника. Теж є питання щодо того, що більшість сучасних безпілотників робляться вже з 3D-принтом титановим. А ми тут бачимо просто звичайні алюмінієві деталі, які зроблені з заклепками, з цими елементами, які дуже добре світяться в засобах радіолокації”, — сказав Храпчинський.

Читайте також: Росіяни знищили свій безпілотник C-70 “Охотник”, щоб ніхто не побачив цю ганьбу “сучасної розробки”, — авіаексперт

Нагадаємо, 5 жовтня російський безпілотник, у 4 рази більший, ніж дрон “Шахед”, і вартістю понад 100 мільйонів доларів, був збитий у небі над Донецькою областю.

Прямий ефір