В українських ресторанах і магазинах можуть відмінити книги відгуків та пропозицій

Фото з сайта ipnews.in.ua

В Україні можуть відмінити необхідність мати Книгу відгуків і пропозицій для суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі та ресторанного господарства.

Про це сказано у проекті постанови КМУ “Про внесення зміни до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів”, який оприлюднений на сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Зараз усі підприємства роздрібної торгівлі і ресторани повинні мати Книгу відгуків  і  пропозицій встановленої форми, в яку споживачі записують скарги, пропозиції, відгуки. При цьому за порушення порядку ведення такої книги підприємця можуть притягнути до відповідальності згідно з законодавством.

Відміна необхідності вести таку книгу дозволить представникам бізнесу зменшити витрати та унеможливлення притягнення їх до відповідальності за порушення за відсутність Книги відгуків і пропозицій на підприємстві, а також покращить бізнес-клімат.

У пояснювальній записці до проекту зазначається, що на сьогодні в сучасній Україні є достатньо дієвих інструментів для захисту прав споживачів (можливість звернутися до Держпродспоживслужби, до Урядової телефонної гарячої лінії, Державної фіскальної служби, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суду тощо), а також технічних можливостей для залишення відгуків та пропозицій у мережі інтернет. І такі способи є більш ефективними, оскільки в умовах ринкової конкуренції підприємці самі зацікавлені в покращенні якості обслуговування клієнтів.

Крім того, як свідчить міжнародна практика, майже у всіх країнах Європейського Союзу (за винятком Польщі) такий інструмент, як Книга скарг і пропозицій, відсутній.

Нагадаємо, за словами Петра Порошенка, 164 підприємства відкрилися в Україні за три роки. Це привід пишатися нашою культурою виробництва, обладнанням, сучасними технологіями, наголошує Президент.

Прямий ефір