В українські дороги планують вмонтувати датчики контролю за перевантаженням, – директор “Укрдорінвест”

Фото UATV

На початку квітня в Україні, в Полтавській області, відкрили першу ділянку бетонної дороги, для побудови якої використовували передові технології. Гарантія на експлуатацію – 28 років.

Поки рух для транспорту відкрито по одній з ділянок цементобетонної дороги. Автомобілі можуть рухатися по 1,7 км правого проїзду автодороги Н-31 Дніпро – Решетилівка.

В інтерв’ю UATV директор ДП “Укрдорінвест” Олена Криворучко розповіла про специфіку побудови даної траси, чому вона з’явилася тільки зараз, та як в Україні хочуть боротися з перевантаженням, щоб уберегти дороги від руйнування.

“Протягом останніх 3-4 років досягнення дорожньої галузі – сенсація для України. За всі роки незалежності ми ніколи не будували нових доріг, лише підтримували побудоване за Радянського Союзу, – каже гостя студії. – Зараз ми визначили чітку стратегію розвитку дорожньої галузі, створили Дорожній фонд, котрий нарешті дозволяє акумулювати всі акцизні збори, які ми платимо при купівлі нафтопродуктів. Ми можемо бачити, що ці кошти дійсно перебувають у Дорожньому фонді й він прозоро розподіляє їх між усіма регіонами на дороги регіонального та місцевого значення. Тому приклад цієї дороги, яку повністю зроблять до 2020 року, це яскравий приклад правильного управлінського підходу“.

Олена Криворучко наголосила, що ця дорога побудована абсолютно з нуля. Вона була запроектована як дорога з цементобетонним покриттям, яке є дорожчим, але більш довговічним. “Специфіка траси в тому, що товщина дорожнього одягу – 1,4 метра, тобто це серйозна подушка з цементобетонним покриттям. Протяжність запланованої дороги Дніпро – Решетилівка становить 80 км.
Це те, що збираємося завершити в найближчі 2 роки. Це дорога першої категорії з 4-ма смугами для руху, вона не дозволяє перетину з місцевими дорогами на одному рівні. Тобто, у всіх місцях перетину буде збудовано багаторівневі транспортні розв’язки. Це те, що мають зараз європейські держави“, – зазначила експерт.

За її словами, перевагу було віддано саме цементобетонному покриттю, через те, що воно може витримувати більш високі інтенсивні навантаження.

“Ми вирішили спільно з міжнародними організаціями, котрі інвестують в будівництво українських доріг, як можна уникнути людського фактору під час контролю ваги транспортних засобів. І вже на сьогоднішній момент почали реалізацію першого пілотного проекту по установці систем зважування транспортних засобів на ходу. Це означає, що на в’їздах і виїздах з Києва основними національними коридорами і міжнародними трасами в дорожнє полотно вшивається спеціальне обладнання – так звані датчики, встановлюються спеціалізовані камери, які фіксують вагу, номерні знаки, та навіть можуть розпізнати обличчя водія без зупинки ТЗ. Ця інформація акумулюється й потрапляє в спеціалізований бек-офіс”, – розповіла директор ДП “Укрдорінвест”.

“Я сподіваюся, що найближчим часом Рада ухвалить закони, які дозволяють в автоматичному режимі застосовувати штрафні санкції до порушників, використовуючи таку автоматичну систему. Ми вважаємо, що це дасть можливість впоратися з перевантаженням на дорогах і призведе до того, що рух транспортних засобів буде в рамках дозволених вагових категорій”, – зазначила пані Олена.

Інтерв’ю з Оленою Криворучко, директором ДП “Укрдорінвест”, дивіться 27 квітня о 15:00 у програмі “Лицом к лицу”.

Прямий ефір