Ремонт труб “Північного потоку” триватиме кілька місяців, — експерт

"Північний потік-2". Фото: shutterstock.com

Попри те, що газопровід “Північний потік-2” не працює, у ньому все одно знаходиться газ. Це ускладнить ремонтні роботи на розгерметизованій ділянці трубопроводу у Балтійському морі. Але є ще низка серйозних проблем із ліквідацією аварії. Про це сьогодні, 27 вересня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів експерт із нафтогазового ринку Михайло Крутіхін.

“Коли побудували цей газопровід, то спочатку провели гідравлічні випробування цих двох труб, які прокладені паралельно. І потім заповнили їх газом, тиск якого підтримувався. Внаслідок порушення герметизації газ вийшов в море, тиск у трубах впав”, — пояснив він.

Ремонтні роботи з “Північного потоку-2” ускладнені низкою моментів.

Перш за все, потрібно виявити місце витоку і зрозуміти, що там все ж таки сталося. Чи був розрив шва труби наслідком технічних порушень під час прокладання, чи це результат підриву — сейсмічного природного явища, чи то від детонації боєприпасів, що знаходяться на дні Балтійського моря з часів Першої світової війни, чи то був штучний підрив.

По-друге, потрібно знайти підрядника, який міг би усунути аварію. А це має бути потужне судно.

“Зазвичай це дуже великий плавучий кран, який також обладнаний механізмами для роботи з трубопроводами. Краном треба буде цілий батіг трубопроводу підняти на поверхню і потім з нею вже працювати. Можливо, одного судна буде замало. Два або три судна повинні працювати одночасно, щоб вирізати шмат труби, знову зварити, опустити на дно і знову з’єднати”, — зазначив Крутіхін.

Але “Північний потік-2” знаходиться під санкціями, іноземні компанії, які надають такі крани, не можуть із ним співпрацювати.

“Санкції начебто не дозволяють іноземним компаніям працювати з цією трубою. Але в санкціях є додаткові умови. Наприклад, якщо такі роботи необхідні для забезпечення безпеки судноплавства та екологічної безпеки, то тоді можуть дозволити участь”, — вважає експерт.

Також пориви зафіксовані і на двох лініях газопроводу “Північний потік-1”, щодо нього немає санкцій.

Але навіть якщо всі оргпитання буде розв’язано, швидко відремонтувати газопроводи не вдасться.

“Це операція, яка займе в найкращому разі кілька місяців. Щоб кожну з цих трьох труб дістати на поверхню, полагодити і опустити знову на дно. Але головне — потрібно знайти підрядників для цієї справи та потужні судна. Це дуже дороге заняття. А швидко знайти такого підрядника практично неможливо, тому що всі плавучі підйомні крани з таким обладнанням зараз працюють на інших контрактах”, — уточнив Крутіхін.

Читайте також: Аварія на газопроводі “Північний потік” вигідна саме “Газпрому”, — експерт

Нагадаємо, дном Балтійського моря йдуть дві труби газопроводу “Північного потоку-1” та дві труби “Північного потоку-2”. І з цих чотирьох труб одразу три вийшли з ладу. Так і не введений в експлуатацію газопровід “Північний потік-2” розгерметизувався в економічній зоні Данії 26 вересня. Слідом за цією поломкою на обох нитках “Північного потоку-1” впав тиск газу.

Читайте також: “Північний потік”: що сталося з газопроводами в Балтійському морі

Прямий ефір