Провезення навіть коробки сірників має жорстко контролюватись: як Росія отримує запчастини для ракет з ЄС, озвучив експерт

Ілюстративне фото: unian.net

Окрім систем протиповітряної та протиракетної оборони, що постачаються до України західними партнерами, також необхідне постачання боєкомплектів до них. Але основна проблема, що партнери передали Україні багато варіацій систем ППО, а їх боєкомплекти (снаряди) найчастіше несумісні. Крім того, до кожної з варіацій потрібна своя підготовлена військова бригада. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів експерт із питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долинце.

“З БК (боєкомплектами) — це складне питання. З одного боку, в Україну поставлено досить велику кількість різних систем ППО. Але при цьому для кожної системи використовуються свої боєприпаси. Тут виникають проблеми логістики. Ми повинні розуміти, в які регіони, в які військові частини, для яких підрозділів має бути наведено ті чи інші БК”, — сказав він.

Крім того, військовий персонал вміє працювати із системами одного типу ППО. Він не може одразу перейти на інший вид. Для цього потрібна перепідготовка.

Також у систему закриття українського неба входить авіація.

“Необхідні літаки. Нещодавно один з американських сенаторів заявив, що пілоти Збройних сил України зможуть літати на американських винищувачах F-16. Але зараз у конгресі США немає більшості для ухвалення рішення про передачу цих літаків. А авіація — це одна з сильних сторін російської армії. Напевно, ми не можемо зараз говорити про постачання F-16, але навіть авіація радянського зразка може змінити хід контрнаступних дій української армії”, — упевнений Долинце.

Але небо України у будь-якому разі потрібно захищати, бо Росія використовує не лише склади ракет, а й виробляє нові.

“Ми бачимо, що певні типи ракет Російська Федерація виробляє після лютого, хоч і зі суттєвими складнощами. Це пов’язано з тим, що частина комплектуючих потрапила під санкції, тому можливості для їх виробництва обмежені. Але при цьому є низка позицій, які виробляються. Це стосується певних типів ракет класу Х. У цьому зв’язку потрібно жорстко припинити канали постачання комплектуючих, будь-яку можливість “сірого імпорту”. Вже є факти, коли мікросхеми або якісь електронні компоненти знімаються з іншої техніки — наприклад, з камер відеоспостереження. Так, у країнах Євросоюзу крали спеціалізовані дорожні камери, з них знімали матрицю та обладнання, а потім ці запчастини знаходили в російських крилатих ракетах. І це може буди досить масово. Тож треба посилити контроль на кордонах. Залізна завіса навколо РФ має бути опущена і провезення навіть коробки сірників має жорстко контролюватись”, — зазначив Долинце.

Прямий ефір