Пропагандисти шукають для росіян заспокійливу жертву, щоб продовжувати війну в Україні, — Громаков

Дмитро Громаков. Фото: icds.ee

Різка зміна наративів у повідомленнях російських пропагандистів пов’язана з внутрішніми розбіжностями, які посилилися у Російській Федерації. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ сказав соціолог, експерт із комунікацій Міжнародного центру протидії російській пропаганді Дмитро Громаков.

“Я думаю, така сміливість викликана насамперед внутрішніми розбіжностями, які розгортаються наразі в Російській Федерації, і з порушенням того суспільного договору, який існував до моменту оголошення мобілізації в Росії. Річ у тому, що проведення мобілізації змінило докорінно весь пропагандистський наратив, який існував до цього моменту, про те, що російська армія сильна, про те, що їм варто тільки піднятися і Україна впаде, і таке інше… І тут, власне кажучи, влада, яка обвалила його, оголошує мобілізацію. Вони не готові до цього були, і питання в тому, що, можливо, ця мобілізація порушила і певний консенсус веж Кремля, що й призвело до розбалансування всієї системи в Російській Федерації. Звідси й неузгодженість дій російських пропагандистів та російської військової машини, яка налаштована закидати м’ясом, як це було у 40-х роках у Фінляндії, українську територію”, — сказав Громаков.

Водночас він зазначив, що не йдеться про те, що відбувається публічне викриття президента РФ Володимира Путіна та демонстрація його слабкості. За словами експерта, широким масам у Росії потрібні винні при владі, яких їм зараз і знайде пропаганда.

“Тому й ось цей наратив такого критиканства армії підтримуватиметься російською пропагандою в ефірі, тому що він розрахований насамперед на масового споживача, який має отримати свою жертву, а потім “за царя і вітчизну” піти та померти в Україні”, — вважає Громаков.

Він також зазначив, що виплекана пропагандою агресивність громадян Росії безпосередньо залежить від кількості жертв, яких зазнає Російська Федерація у війні з Україною.

“Ця російська агресивність — це агресія двох собак, розділених парканом. Але як тільки паркани забираються, вони одразу заспокоюються і розбігаються своїми кутами. Ось так само буде і з росіянами. Тобто вони зараз ще на куражі, на тому, що вони бачили в телевізорі, вони ще здатні демонструвати цю агресивність, але тільки-но поруч із ними розірвався перший снаряд, коли перші руки-ноги товариша летять убік, їх треба буде підбирати, вся ця агресія піде, і ввімкнеться нормальний інстинкт самозбереження, який зобов’язаний зберегти їхнє життя, здоров’я, і все це піде дуже швидко. І ця пиха, і це агресія”, — сказав соціолог.

Він переконаний, що найбільший вплив на внутрішню російську аудиторію матимуть саме ешелони із вбитими в Україні росіянами, які призвані в межах мобілізації.

“Щойно підуть трупи, тоді буде ефект якийсь. І ми його спостерігатимемо в соцмережах насамперед, і в активності на наших каналах, які займаються пошуком людей, які забезпечують комунікацію з родичами загиблих або взятих у полон окупантів. Ми чекаємо на реакцію російського суспільства на ці втрати”, — сказав Громаков.

Читайте також: На тлі мобілізації в РФ різко зросла кількість звернень росіян на “гарячу лінію” для здачі в полон, — ГУР України

Прямий ефір