Міфи про злітну смугу для F-16 розвінчав військовий експерт

Винищувач F-16. Фото: president.gov.ua

Існує думка, що для американських винищувачів F-16 необхідна спеціальна злітна смуга, оскільки шасі літака занадто ніжне. Це все не відповідає дійсності, заявив сьогодні, 26 серпня, в ефірі телеканалу FREEДОМ військовий експерт, офіцер резерву Повітряних сил ЗСУ Андрій Крамаров.

“F-16 у своєму класі, по-перше, найлегший винищувач, по-друге, винищувач, у якого між носовим і хвостовим шасі — найкоротша відстань. Плюс йому потрібен дуже короткий розбіг перед тим, як злетіти. Це все в сукупності говорить нам про те, що F-16 не вибагливі до смуг”, — пояснив він.

Крамаров навів приклад успішного використання цього винищувача в Єгипті, де на більшості військових аеродромів були смуги, збудовані в 1950-ті роки радянськими інженерами.

“Єдиний нюанс щодо їхньої експлуатації в плані злітно-посадкової смуги. У F-16 повітрозабірник розташований внизу фюзеляжу, через що є вимоги до чистоти смуги, тому що на бетонних смугах утворюється так звана бетонна окрошка. У разі потрапляння її в повітрозабірник буде дуже швидко виходити двигун із робочого стану. Але це вирішується елементарно: є спеціальні пилососи для смуг, якими доведеться користуватися частіше”, — пояснив військовий експерт.

Він додав, що аеродроми доведеться оснастити додатковим обладнанням для обслуговування винищувачів F-16.

Читайте також: “Це не просто літак — це все, що Україні потрібно”: як західні винищувачі F-16 допоможуть ЗСУ (ВІДЕО)

Нагадаємо, одним із важливих питань у постачанні Україні винищувачів F-16 є наявність спеціальної інфраструктури. Інфраструктура має бути підготовленою, мобільною і прикритою для того, щоб уникати, берегтися від ударів із повітря, які може завдавати РФ.

Прямий ефір