Не будуються, не ремонтуються, не літають: деградація російської авіагалузі в цифрах та експертних оцінках (ВІДЕО)

Superjet-100. Фото: gettyimages.com

Гендиректор російської державної корпорації “Ростех” Сергій Чемезов каже, що готовий конкурувати з Boeing. Експерти стверджують: сьогодні про конкуренцію не йдеться — російська авіація поставлена на межу виживання, передає FREEДОМ.

За два роки в Росії змогли зібрати лише сім бортів SuperJet 100 замість запланованих 108 та два дослідних зразки — Іл-96-400М та Іл-114. І те — із довоєнних запасів обладнання, повідомляє Російська служба ВВС. Ще 2022 року Путін ухвалив Комплексну програму розвитку авіатранспортної галузі, поставивши завдання до 2030 року зробити не менше 1 032 пасажирських суден. З того часу програму неодноразово переглядали. І щоразу терміни та обсяг випуску змінювали.

“Це була просто “заглушка” для заспокоєння урядових нервів. З тих, хто його [цей план] робив, ніхто його не розглядав як безпосередньо керівництво для роботи. Можливо, десь нагорі на нього дивилися і вважали, що цей план піде за планом, і до 2030 року буде збудовано тисячі літаків. Але за фактом це лише була імітація активності, щоб просто її позначити”, — прокоментувало на умовах анонімності джерело в російській авіаційній галузі в інтерв’ю Російській службі ВВС.

Кількість авіаперевезень у Росії щороку скорочується. 2025-го зменшиться ще на 15%, упевнені експерти. Постраждають від цього насамперед росіяни. Адже мешканці віддалених регіонів РФ часто повністю залежать від авіації. Територія є настільки великою, що з’єднати її протилежні точки наземним транспортом проблематично, пояснюють експерти.

“Програма була з тріском провалена, тому що якщо взяти її основні положення, то <…> 2023-го потрібно було виготовити 25 літаків, 2024-го — 69 літаків. Результат: 2023 року вироблено нуль літаків — жодного типу, жодної машини. А 2024-го вироблено три літаки шляхом ремонту літаків, які стояли під парканом. Окрім двох машин, що проходять випробування. Ситуація з імпортними літаками — <…> ремонт, постачання авіазапчастин, якесь їх обслуговування, зокрема програмного забезпечення, для Росії заборонено”, — коментує авіаційний експерт, провідний науковий співробітник Державного музею авіації ім. Антонова Валерій Романенко.

2024 року зменшився російський парк літаків Airbus: 34 з 66 бортів не можуть виконувати перельоти через проблеми з двигунами. Ще серйозніша ситуація з так званими “Суперджетами”. Лише у листопаді цього року в Росії сталося шість аварій SSJ-100. З початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну кількість авіаінцидентів зросла в кілька разів. 2021 року їх було близько 134, 2023 — уже 289.

“Як правило, з ладу виходять гальмівні диски, цей матеріал часто використовується. Найчастіші дефекти — вихід із ладу механізації крила, не симетрично закрилки випускаються у літака, переважно — перед посадкою. Це вкрай аварійна ситуація: літак розгорне, коли він матиме мінімальну посадкову швидкість. Існує купа проблем з обслуговуванням літаків, тому пошкодження літаків під час наземного обслуговування також відносяться до досить частих дефектів. Неправильне буксирування, викочування літаків дуже часто відбуваються. Проблем багато. І це я говорю лише про великі аеропорти”, — коментує Валерій Романенко.

Нестача кваліфікованих кадрів та фінансування, а також санкції США та ЄС проти Росії не лише унеможливлюють виробництво нових літаків, а й ставлять під загрозу функціонування наявного авіапарку. Поширена в РФ практика “авіаканібалізму” вже не допомагає. А нових запчастин немає та не буде, кажуть експерти.

Читайте також: Російський авіапарк до 2030 року літати вже не зможе — розбір економіста

Ранее авіаційний експерт, провідний науковий співробітник Державного музею авіації ім. Антонова Валерій Романенко розповів, що цивільна авіація Російської Федерації тримається на “канібалізмі”.

Прямий ефір