Деякі країни зацікавлені в російській нафті: роль тіньового флоту оцінив економіст

Ілюстративне фото: stock-maks.com

Під прапорами офшорних зон 50 кораблів активно обслуговують російський тіньовий бізнес нафти. Ці судна страхуються в російських страхових компаніях. Європейський Союз контролює танкерний флот РФ, проте є держави, які зацікавлені в купівлі російської нафти. Про це сьогодні, 22 вересня, в ефірі телеканалу FREEДОМ сказав виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин.

“Якщо ми уважно подивимося на саму ідеологію формування прайс-кепів на нафту — це максимальні ціни на нафту, які не повинні перевищуватися при реалізації. Чому, власне, виникла ідея тіньового танкерного флоту, чому в цій ситуації саме цей танкерний флот на сьогоднішній момент забезпечує нелегальний експорт російської нафти”, — сказав він.

Пендзин звернув увагу, що основна маса страхових компаній перебуває в Європейському Союзі та Великій Британії, але переорієнтація тіньового флоту, який везе нафту з РФ, на російську страхову систему формально дозволила кораблям вийти з портів.

“Наступний момент. Дуже часто до введення більш жорстких санкційних обмежень ці кораблі приходили в європейські порти, там обслуговувалися і на рейді відбувалося перевантаження частини цієї нафти в інші танкери, на яких була нафта інших виробників. Таким чином виходив мікс, у межах якого повністю втрачалося первісне походження нафти. Після того, коли європейці в 13-14 пакеті санкцій запровадили дуже жорсткі обмеження щодо обслуговування кораблів із непідтвердженим походженням ресурсу та застрахованими в Російській Федерації в портах Європейського Союзу, сталася дуже цікава ситуація, коли частина кораблів ішла через Босфор і Дарданелли, обслуговувалася, наприклад, у турецьких портах, а потім йшла, скажімо, у Середземне море, де відбувалося це перевантаження вже в портах неєвропейських країн. Але в будь-якому разі сам факт необслуговування цих кораблів у межах Європейського Союзу призвів до того, що ними користуватися стало значно складніше”, — пояснив економіст.

За його словами, європейцям вдалося частково позбавити ці кораблі можливості перевантажуватися і транспортувати російську нафту.

“Проблема в тому, що залишається досить висока зацікавленість третіх країн у цій нафті, тому що зазвичай ця нафта є значно дешевшою, ніж та, що формується за ціною на світовому ринку”, — зауважив Пендзин.

Він додав, що хоча Росія зараз продає нафту за ціною 60 дол. за барель, все одно вона отримує непоганий дохід.

Читайте також: Для розвитку економіки Росії критично не вистачає ресурсів — розбір експерта

Нагадаємо, США мають намір посилити обмеження на торгівлю російською нафтою. Зокрема це стосується тіньового флоту, за допомогою якого Москва вивозить сировину.

Прямий ефір