“Люди, які працюють на UATV, не бояться експериментувати”, – Анна Намісник

Фото UATV

1 жовтня 2018 року телеканал іномовлення України UATV відзначатиме лише свою третю річницю. Та навіть за цей короткий час мовник став помітним гравцем світової інформаційної мапи. Канал цілодобово розповідає усьому світові об’єктивну, актуальну й цікаву інформацію з України та про Україну з перших уст. До того ж – п’ятьма мовами (англійською, російською, арабською, українською та кримськотатарською).

Один із ключових напрямів роботи каналу – продукування ексклюзивних програм власного виробництва про перебіг економічних реформ, здобутки в науці й культурі, перемоги наших спортсменів, про нашу історію, неймовірну природу та незвідані туристичні маршрути. Крім показу в ефірі мовника, програми можна переглянути за посиланням на YouTube-каналі UATV, а також на офіційних сторінках у соцмережах та на сайті UATV.UA.

Напередодні річниці телеканалу сайт UATV.UA поспілкувався з начальником відділу редакторів ДП “Мультимедійна платформа іномовлення України” Анною НАМІСНИК – про збільшення обсягів продукування контенту власного виробництва, цільову аудиторію та пріоритети в темах.

 – UATV випускає чимало авторських проектів, які розповідають про Україну п’ятьма мовами. Ви знімаєте програми про українських винахідників, музикантів, спортсменів, дипломатів, зрештою – про перебіг реформ у країні та місця, де можна відпочити. А як визначаєте пріоритет у тематиці?

– Сьогодні в ефірі телеканалу UATV виходить 25 проектів власного виробництва. Та ми постійно шукаємо нові теми та ідеї – і в результаті даємо старт новим програмам. Тому очікую, що вже з жовтня канал запустить іще кілька нових проектів.

Пріоритет тем визначаємо виходячи з того, що канал інформаційний. Автори проектів “Майстер справи” й “Точки дотику” моніторять ситуацію, яка відбувається в країні, оперативно готуючи випуски під актуальність події. Наприклад Анна Костюченко, автор проекту “Точки дотику”, відстежує візити та заяви впливових дипломатів: щойно з’являється інформаційний привід – у нас відразу виходить про це програма. Також у її циклі авторських документальних портретів дипломати та іноземні партнери розповідають про те, що їм подобається в Україні найбільше, що їх приваблює та чому вони готові залучати інвестиції.

Загалом, у порівнянні з минулим роком, обсяг проектів власного виробництва зріс на 30%.

У своїх проектах UATV знайомить аудиторію з новими українськими музичними гуртами (“Music day”), розповідає про реформи (“Українські реформи”). До того ж, ми розкриваємо цю тему глибоко і “зсередини”. Якщо це децентралізація, то їдемо на місця й показуємо, як вона впроваджується на конкретних прикладах. Проект “Міста і містечка” знайомить іноземну аудиторію з маловідомими, але дуже цікавими туристичними маршрутами… Як підказку для туру вихідного дня глядачі часто використовують програму “Незвідана Україна”, у якій розповідаються маловідомі, цікаві та несподівані факти про українську флору та фауну…

 – Чи відчуваєте зворотній зв’язок з аудиторією? Які проекти більше дивляться в Європі, а які в країнах Азії?

– Так, звичайно, ми маємо тісний зворотній зв’язок з аудиторією! Приміром арабська редакція UATV постійно відзначає, що арабською мовою більше дивляться наші історичні проекти, а також про українську кухню чи туризм. Власне, ідея проекту “Бери вище!” – про українську освіту і науку – зародилася з посилу арабської редакції. Якось під час планірок почали міркувати, чому на українському ТБ немає якісної програми про навчальні заклади? В Україні навчається дуже багато іноземних студентів, а деякі сайти ЗВО навіть не мають англійської версії. Програма “Бери вище!” одразу знайшла свою аудиторію. До речі, її активно дивляться в Європі. Раніше вважалося, що в Україні іноземці навчаються лише на медиків чи інженерів. А насправді рівень української освіти стає усе більш конкурентним у світі. Тому іноземна молодь навчається у нас на багатьох спеціальностях у десятках університетів. Програма про заклади вищої освіти виходить п’ятьма мовами – українською, російською, арабською, англійською і кримськотатарською – і, по суті, є своєрідним промо національної освіти.

 – Хто ваша команда, яка робить такий масив авторських проектів?

– Результат, безумовно, неможливий без командної гри: це й редактори, і режисери, й оператори, і навіть водії… Більшість із них – ідейні та, в хорошому розумінні, шалені люди, які вірять у те, що роблять. Часто ідеї для нових випусків у колег народжуються під час “мозкових штурмів”.

Програма “Історія війни” – наша окрема гордість. Журналісти UATV намагаються розібратися в суті незаконної анексії Криму та початку АТО на Донбасі, пояснити на основі фактів і доказів, який стосунок до цього має Росія. А ще – чим протистояння на сході України загрожує Європі… Автор програми Юрій Руденко, колишній військовий, який служив у зоні АТО у 2015-2016 роках, спеціально вибудовує програму так, щоб події виходили в ефір у хронологічному порядку. У програмі використовуються дані, які надходять із різних джерел: офіційні звіти штабу, інсайдери, безпосередні учасники війни з одного та іншого боку. До речі, деякі серії можна використати як документальні факти, щоб притягнути винних до відповідальності. Переконана, що цей проект стане своєрідним начальним матеріалом, він показуватиме, як усе насправді відбувалося. Ми віримо, що війна скоро закінчиться, але проект триватиме доти, поки ми не покажемо останній бій.

Сьогодні на телеканалі непогана технічна база, і наше керівництво весь час намагається її покращити. Але все ж основний сильний бік проектів – це наші автори. У більшості з них горять очі. Вони смикають мене удень і вночі своїми новими цікавими ідеями. Люди, які працюють на каналі іномовлення України, не бояться експериментувати і постійно розвиваються, вчаться бути кращими. Я рада, що працюю з колегами на “одній хвилі”, адже канал UATV став для мене не просто черговим робочим місцем, а й другою сім’єю.

Вадим ЛУБЧАК, UATV

Прямий ефір