“Литва візьме участь у відновленні економічного потенціалу Луганської області”, – Марюс Януконіс

Фото UATV

У посольстві Литви в Україні відбувся черговий раунд обговорення ініціативи зі створення Балтійсько-Чорноморського транспортного коридору й міжнародного логістичного центру в Херсоні.

Для Литви сектор транспорту та логістики має пріоритетне значення, адже він відповідає за 15% економіки, тому країна багато й охоче інвестує в такі проекти.

“Литва рада підтримувати такі ініціативи”, – наголосив посол Литви в Україні Марюс Януконіс, і додав: “Ми бачимо величезний економічний і транспортний потенціал між Чорним та Балтійським морем. Це найкоротший шлях із Туреччини в Північну Європу, за яким може йти істотний потік товарів, який нині прямує автотранспортом”.

В обговоренні взяв участь і голова Луганської обласної державної адміністрації Юрій Гарбуз. Він зауважив, що з початку військового конфлікту область втратила 70% економіки та змушена була переорієнтуватися з промислової в аграрну. За його словами, сьогодні втрата економічного потенціалу перевищує 700 млн гривень на рік. На даний момент область поставляє в основному сировину й тому зацікавлена ​​в пошуку іноземних партнерів, які можуть брати участь у переробці продукції, а також у прямих поставках через новий логістичний центр.

На думку посла Литви, участь Луганській області в міжнародному логістичному проекті може стати першим кроком до створення умов для реформування регіону.

“Ця ініціатива дасть більше надії й упевненості людям Луганській області. Всі наші зусилля, які можуть активізувати розвиток області, мають сенс”, – наголосив Януконіс.

Нагадаємо, Луганська область розташовується на лінії фронту, а Херсонська межує з окупованим Кримом. Тому відновлення економіки цих регіонів, які постраждали від військового російсько-українського конфлікту, стає важливим аспектом відновлення миру на території України, – зазначили представники областей. Завдяки коридору Клайпеда – Херсон – Трабзон, як Херсонська, так і Луганська області отримають нові можливості для розвитку.

“Сьогодні аграрії, які мають свою землю, уклали тристоронній договір, щоби продавати продукцію безпосередньо через логістичний майданчик у Херсонському порту, де Луганська область отримає свою частку”, – резюмував Юрій Гарбуз.

Таким чином, Луганська область стає повноправним партнером і учасником проекту й сама керуватиме вантажами, які йтимуть даним транспортним коридором. Учасники заходу відзначили, що дана ініціатива не обмежується співпрацею в сфері транспорту, а являє собою коридор широкомасштабного співробітництва, котрий містить проект “Шовкового шляху в освіті”.

Наприклад, у проекті “Шовкового шляху” вже взяли участь Вільнюський університет та Херсонський економіко-правовий інститут, які підписали Меморандум про співпрацю, а сьогодні розглядається участь Технічного університету Караденіз міста Трабзон. Це означає, що студенти з Луганської та Херсонської областей зможуть отримати подвійний диплом і пройти частину навчання в Вільнюсі або Клайпеді. Молоді фахівці зможуть ефективно працювати на всьому просторі від Туреччини до країн Балтії та брати участь у створенні спільних підприємств. Дискусія завершилася підписанням низки меморандумів про співпрацю між групою компаній “Співдружність” (Херсон), Асоціаціями сільгосптоваровиробників і промислових підприємств Луганської області, Торгово-промисловою палатою Грузії, Міжнародним союзом бізнесменів Туреччини й України (TUID) і Балтійсько-Чорноморським економічним форумом.

Анна КОСТЮЧЕНКО, UATV

Прямий ефір